[cat] El present Treball de Fi de Màster pretén investigar quines competències artístiques es poden implementar a centres educatius de secundària en col·laboració entre el departament d’orientació i els departaments de matèries curriculars. Basant-se en una proposta que actualment es duu a terme en un centre educatiu, es desenvolupa una d’alternativa amb la finalitat de fomentar competències artístiques mitjançant metodologies inclusives, en línia amb la legislació i normativa actual en tema d’educació així com de les funcions de l’orientació educativa. Amb una metodologia eminentment qualitativa, a base de graelles d’observació i entrevistes a membres de la comunitat educativa, es creen categories específiques per organitzar la informació i poder desenvolupar una proposta per una tutoria de 4t d’E.S.O amb l’objectiu d’atendre a tot l’alumnat, fomentar la cohesió grupal i treballar les sortides acadèmiques i laborals de forma experiencial.
[eng] This Master's Thesis aims to investigate which artistic skills can be implemented in secondary school education in collaboration between the guidance department and the curricular departments. On the basis of a proposal currently being carried out in an educational center, an alternative is developed with the aim of promoting artistic skills through inclusive methodologies, in line with current legislation and regulations on education as well as the functions of educational orientation. With an eminently qualitative methodology, based on observation tables and interviews with members of the educational community, specific categories are created to organize the information and to be able to develop a proposal for a 4th E.S.O tutoring with the aim of attending to all students, fostering group cohesion and working out academic and work outlets in an experiential manner.