[cat] El següent treball de fi de màster té el propòsit de plantejar una proposta educativa encaminada a incorporar la mediació dins els propis continguts de les aules de secundària de les Illes Balears. Es parteix del supòsit que les habilitats mediadores són una competència essencial per als adolescents, arran de la seva funcionalitat a l’hora d’afrontar la gestió dels diferents conflictes amb els quals es poden veure immersos. Per tant, aquest treball proposa treballar la mediació mitjançant debats acadèmics i jocs de rol en el context de les classes de Geografia i Història de 4t d’ESO. S’ha partit d’una recerca bibliogràfica en bases de dades internacionals i locals per fer el marc teòric i la formulació de la proposta s’ha fet a partir de la selecció de 5 programes basats en l’evidència, per tal de garantir-ne l’efectivitat. A través d’un programa híbrid de mediació i continguts curriculars tractats a partir de metodologies actives, s’aconsegueix inculcar els valors que fomenta la mediació, i alhora, millorar l’aprenentatge, a través d’una millora de la convivència.
[eng] The following essay aims to develop an educative program whose aim is to incorporate mediation into the curricular contents of secondary education in the Balearic Islands. Mediating abilities are essential for adolescents because they can be useful in all day-to-day conflict adolescents get into. For this reason, this essay proposes to work on mediation based on academic debates and roleplaying in the context of the classroom of History and Geography in 4th of Secondary Education. The starting point has been bibliographic research among International and local databases. The development of the proposal has been done from the selection of 5 Evidence-Based Programs, to guarantee its effectiveness. Through a hybrid program of mediation and curricular contents treated from active methodologies, it is possible to inculcate the values that mediation promotes, and at the same time, to improve learning, through an improvement of coexistence.