Mediació educativa dins el currículum de Geografia i Història de 4t d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author Gené Cerdó, Concepció
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-15T11:00:24Z
dc.date.issued 2022-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161639
dc.description.abstract [cat] El següent treball de fi de màster té el propòsit de plantejar una proposta educativa encaminada a incorporar la mediació dins els propis continguts de les aules de secundària de les Illes Balears. Es parteix del supòsit que les habilitats mediadores són una competència essencial per als adolescents, arran de la seva funcionalitat a l’hora d’afrontar la gestió dels diferents conflictes amb els quals es poden veure immersos. Per tant, aquest treball proposa treballar la mediació mitjançant debats acadèmics i jocs de rol en el context de les classes de Geografia i Història de 4t d’ESO. S’ha partit d’una recerca bibliogràfica en bases de dades internacionals i locals per fer el marc teòric i la formulació de la proposta s’ha fet a partir de la selecció de 5 programes basats en l’evidència, per tal de garantir-ne l’efectivitat. A través d’un programa híbrid de mediació i continguts curriculars tractats a partir de metodologies actives, s’aconsegueix inculcar els valors que fomenta la mediació, i alhora, millorar l’aprenentatge, a través d’una millora de la convivència. ca
dc.description.abstract [eng] The following essay aims to develop an educative program whose aim is to incorporate mediation into the curricular contents of secondary education in the Balearic Islands. Mediating abilities are essential for adolescents because they can be useful in all day-to-day conflict adolescents get into. For this reason, this essay proposes to work on mediation based on academic debates and roleplaying in the context of the classroom of History and Geography in 4th of Secondary Education. The starting point has been bibliographic research among International and local databases. The development of the proposal has been done from the selection of 5 Evidence-Based Programs, to guarantee its effectiveness. Through a hybrid program of mediation and curricular contents treated from active methodologies, it is possible to inculcate the values that mediation promotes, and at the same time, to improve learning, through an improvement of coexistence. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Mediació educativa ca
dc.subject.other Didàctica de la història ca
dc.subject.other Debat acadèmic ca
dc.subject.other Joc de rol ca
dc.subject.other Convivència ca
dc.title Mediació educativa dins el currículum de Geografia i Història de 4t d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:11:25Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics