Prevenció de comportaments sexuals de risc a partir d'una proposta didàctica d'educació afectiva-sexual holística en l'àrea de Biologia

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author Florit Homar, Joana
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-15T11:13:56Z
dc.date.issued 2022-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161641
dc.description.abstract [cat] L’adolescència és un període de canvis físics, psíquics i socials, en la que apareixen els caràcters sexuals secundaris, s’assoleix la maduresa sexual i reproductiva, es desenvolupa la capacitat cognitiva, i apareix el comportament prosocial. A tots aquests canvis, s’hi uneix l’acceptació de riscos pròpia d’aquestes edats i l’inici de les primeres relacions afectivosexuals. Tots aquests aspectes, fan evident la importància de l’educació afectiva-sexual en l’adolescència. L’educació afectiva-sexual forma part de temes aïllats de la matèria de Biologia i Geologia. L’anàlisi del currículum per secundària i de programes implementats amb evidència d’èxit ha permès elaborar una proposta didàctica holística, tal com recomana l’Organització Mundial per la Salut. Una educació afectiva-sexual holística inclou totes les dimensions de la sexualitat, des d’aspectes cognitius, com l’anatomia de l’aparell reproductor i l’embaràs, a sabers afectius, com les emocions i els sentiments, o conductuals, com el consentiment. Els programes basats en l’evidència consultats han fet patent l’efectivitat d’aquestes intervencions. Es fixa, doncs, una proposta didàctica pel primer curs de l’Educació Secundària Obligatòria en l’àrea de Biologia, amb la finalitat de fomentar la seguretat, des d’un punt de vista sanitari i emocional, de les relacions sexuals en l’adolescència. A partir de metodologies variades, principalment interactives, i al llarg de deu sessions, l’alumnat es formarà en sabers cognitius, afectius i conductuals relacionats amb la sexualitat. Aquestes sessions no només s’impartiran en el marc de la matèria de Biologia i Geologia, sinó que es poden estendre a la resta de professorat i a diverses matèries. En definitiva, es proposa una intervenció en alumnat de primer de secundària per ampliar i aclarir els seus coneixements sobre sexualitat, seguint el propòsit de reduir comportaments sexuals de risc i proporcionant una visió holística i positiva de la sexualitat. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other Adolescència ca
dc.subject.other Sexualitat ca
dc.subject.other Educació afectiva-sexual ca
dc.subject.other MFPR ca
dc.subject.other Biologia ca
dc.title Prevenció de comportaments sexuals de risc a partir d'una proposta didàctica d'educació afectiva-sexual holística en l'àrea de Biologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:11:26Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics