[cat] Actualment, la tecnologia en tres dimensions s’aplica en molts usos quotidians i laborals, cal que el nostre alumnat sigui coneixedor i tingui la mateixa destresa en l'ús de la tecnologia 2D com en la 3D. En salut, comunicació, construcció, en disseny i la infinitat d’aplicacions que se’n deriven en diferents sectors fan necessària la promoció de coneixements i habilitats espacials dins les aules. Durant el període de pràctiques a l'institut em vaig adonar que a molts dels alumnes els hi costava tenir una bona visió espacial i això els dificulta, en certa manera, entendre els conceptes en tres dimensions. Concebre l'espai és una habilitat que va estretament lligada a la imaginació, la creativitat, a la planificació, l’orientació i la memòria visual. Així sempre que es treballa la visió espacial també es millora l'aprenentatge en la resta d'habilitats. Ara bé, la pregunta és, com es poden introduir el modelatge 3D, la realitat augmentada o la impressió 3D a l'ensenyament? Heus aquí, es proposa diverses situacions d’aprenentatge passant d’un model educatiu “transmissiu” a un reflexiu en el qual fer pensar a l’alumne a partir d’experiències quotidianes que, alhora, involucrin l’ús de la tecnologia 3D. D’aquesta manera, s’analitzen des de diferents punts de vista els avantatges i desavantatges de la implementació de les tecnologies 3D en el sistema educatiu, el seu funcionament i les millores en l’aprenentatge en l’assignatura de Tecnologia i Digitalització a l’ESO.