Aprenentatges a través de la tecnologia 3D: modelatge, realitat augmentada i impressió 3D

Show simple item record

dc.contributor Miquel Roigé, Fernando
dc.contributor.author Godia Farré, Xavier
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-18T06:02:34Z
dc.date.issued 2022-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161653
dc.description.abstract [cat] Actualment, la tecnologia en tres dimensions s’aplica en molts usos quotidians i laborals, cal que el nostre alumnat sigui coneixedor i tingui la mateixa destresa en l'ús de la tecnologia 2D com en la 3D. En salut, comunicació, construcció, en disseny i la infinitat d’aplicacions que se’n deriven en diferents sectors fan necessària la promoció de coneixements i habilitats espacials dins les aules. Durant el període de pràctiques a l'institut em vaig adonar que a molts dels alumnes els hi costava tenir una bona visió espacial i això els dificulta, en certa manera, entendre els conceptes en tres dimensions. Concebre l'espai és una habilitat que va estretament lligada a la imaginació, la creativitat, a la planificació, l’orientació i la memòria visual. Així sempre que es treballa la visió espacial també es millora l'aprenentatge en la resta d'habilitats. Ara bé, la pregunta és, com es poden introduir el modelatge 3D, la realitat augmentada o la impressió 3D a l'ensenyament? Heus aquí, es proposa diverses situacions d’aprenentatge passant d’un model educatiu “transmissiu” a un reflexiu en el qual fer pensar a l’alumne a partir d’experiències quotidianes que, alhora, involucrin l’ús de la tecnologia 3D. D’aquesta manera, s’analitzen des de diferents punts de vista els avantatges i desavantatges de la implementació de les tecnologies 3D en el sistema educatiu, el seu funcionament i les millores en l’aprenentatge en l’assignatura de Tecnologia i Digitalització a l’ESO. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Modelatge 3D ca
dc.subject.other Realitat augmentada ca
dc.subject.other Impressió 3D ca
dc.title Aprenentatges a través de la tecnologia 3D: modelatge, realitat augmentada i impressió 3D ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:11:39Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics