[cat] Quan es parla d’alumnes amb necessitats educatives especials es fa referència a aquell alumnat que presenta dificultats en l’aprenentatge. L’alumnat d’Altes Capacitats Intel·lectuals es troba inclòs en aquest grup, que d’acord a les seves capacitats cognitives i socioemocionals requereix d’una atenció específica i adaptada a les seves necessitats. Aquesta atenció, ha de ser capaç de millorar les condicions d’aquest alumnat a l’aula, així com desenvolupar al màxim el seu potencial. D’acord amb les tendències educatives actuals, l’atenció a la diversitat es fonamenta en la inclusivitat, podent facilitar a aquest alumnat una atenció individualitzada dintre del seu grup de referència. En el present Treball Final de Màster es porta a terme una revisió del concepte d’Altes Capacitats Intel·lectuals, així com de les principals característiques que pot presentar aquest grup i les estratègies educatives establertes en el sistema educatiu. En la segona part, es presenta una proposta didàctica centrada en l’Aprenentatge Basat en Problemes, una metodologia de caire constructivista que fomenta el desenvolupament de les habilitats, l’autonomia i el sentit crític de l’alumnat, adaptat a cada una de les seves necessitats i inquietuds intel·lectuals. Mitjançant aquesta, l’alumnat és capaç de resoldre problemes i situacions reals, adquirint les competències i els coneixements específics útils per a la seva vida personal i professional. Aquesta proposta es centra en la resolució de dos problemes de tipus ambiental pensats per a un grup de quart d’ESO de l’assignatura de Biologia i Geologia.