Alumnes amb altes capacitats: una proposta didàctica d’Aprenentatge Basat en Problemes a l’assignatura de Biologia i Geologia

Show simple item record

dc.contributor Torres Martin, Msoledad
dc.contributor.author Escandell Alcántara, Ana María
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-19T07:58:30Z
dc.date.issued 2022-07-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161680
dc.description.abstract [cat] Quan es parla d’alumnes amb necessitats educatives especials es fa referència a aquell alumnat que presenta dificultats en l’aprenentatge. L’alumnat d’Altes Capacitats Intel·lectuals es troba inclòs en aquest grup, que d’acord a les seves capacitats cognitives i socioemocionals requereix d’una atenció específica i adaptada a les seves necessitats. Aquesta atenció, ha de ser capaç de millorar les condicions d’aquest alumnat a l’aula, així com desenvolupar al màxim el seu potencial. D’acord amb les tendències educatives actuals, l’atenció a la diversitat es fonamenta en la inclusivitat, podent facilitar a aquest alumnat una atenció individualitzada dintre del seu grup de referència. En el present Treball Final de Màster es porta a terme una revisió del concepte d’Altes Capacitats Intel·lectuals, així com de les principals característiques que pot presentar aquest grup i les estratègies educatives establertes en el sistema educatiu. En la segona part, es presenta una proposta didàctica centrada en l’Aprenentatge Basat en Problemes, una metodologia de caire constructivista que fomenta el desenvolupament de les habilitats, l’autonomia i el sentit crític de l’alumnat, adaptat a cada una de les seves necessitats i inquietuds intel·lectuals. Mitjançant aquesta, l’alumnat és capaç de resoldre problemes i situacions reals, adquirint les competències i els coneixements específics útils per a la seva vida personal i professional. Aquesta proposta es centra en la resolució de dos problemes de tipus ambiental pensats per a un grup de quart d’ESO de l’assignatura de Biologia i Geologia. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other Altes Capacitats Inte·lectuals (ACI) ca
dc.subject.other Aprenentatge Basat en Problemes (APB) ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Aprenentatge actiu ca
dc.title Alumnes amb altes capacitats: una proposta didàctica d’Aprenentatge Basat en Problemes a l’assignatura de Biologia i Geologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:12:41Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics