[cat] L’ABP és una metodologia activa a on de cada vegada existeixen més evidències científiques que demostren la seva eficàcia a tots els nivells educatius. L’exercici de recerca recollit en aquest TFM ens mostra el potencial del mètode i la idoneïtat que podria suposar la seva implantació a la Formació Professional, ja que la pròpia idiosincràsia de la metodologia ABP, juntament amb el mètode de treball cooperatiu i l’ús i d’artefactes digitals, propicia l’adquisició, perfeccionament o reforç d’algunes de les habilitats pròpies de les competències professionals, que tal i com també s’apunta a diferents investigacions citades, les empreses valoren de cada vegada més, i per tant, amb la seva consideració en el disseny d’activitats i la seva pràctica posterior, estaríem donant a l’alumnat la possibilitat d’entrenar-se a l’aula per assolir un major potencial d’ocupabilitat, amb la repercussió en el seu benestar social que això pot implicar, alhora que es dota al país i les seves empreses de recursos humans més competitius vers l’exterior. En aquest sentit, es presenta el disseny d’una experiència didàctica enfocada al segon curs del CFGS Agències de Viatge i Gestió d’Esdeveniments que pretén, mitjançant la combinació del mètode ABP i el mètode del treball cooperatiu desenvolupat en un format intermodular, treballar en tres projectes paral·lels que en suma donen vida a un projecte empresarial plenament funcional i realista. La configuració del model de treball proposat a la proposta didàctica propicia una successió d’oportunitats d’avaluació que permeten aplicar diferents tècniques i eines per a tenir un control rutinari i continu i anar afermant coneixements i habilitats amb certes garanties tant pel docent com per l’alumnat, implicant que les possibilitats d’assolir un aprenentatge significatiu, i més perdurable, es veurien incrementades. Ens trobem, per tant, amb una estratègia per a construir coneixements i exercitar habilitats, amb vocació de preparar professionals competents amb una formació integral sorgida de la pràctica amb situacions reals.