La Formació Professional: Aprenentatge Basat en Projectes des d'una perspectiva cooperativa

Show simple item record

dc.contributor Pinya Medina, Carme
dc.contributor.author Jiménez González, Juan Ángel
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-19T08:15:52Z
dc.date.issued 2022-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161686
dc.description.abstract [cat] L’ABP és una metodologia activa a on de cada vegada existeixen més evidències científiques que demostren la seva eficàcia a tots els nivells educatius. L’exercici de recerca recollit en aquest TFM ens mostra el potencial del mètode i la idoneïtat que podria suposar la seva implantació a la Formació Professional, ja que la pròpia idiosincràsia de la metodologia ABP, juntament amb el mètode de treball cooperatiu i l’ús i d’artefactes digitals, propicia l’adquisició, perfeccionament o reforç d’algunes de les habilitats pròpies de les competències professionals, que tal i com també s’apunta a diferents investigacions citades, les empreses valoren de cada vegada més, i per tant, amb la seva consideració en el disseny d’activitats i la seva pràctica posterior, estaríem donant a l’alumnat la possibilitat d’entrenar-se a l’aula per assolir un major potencial d’ocupabilitat, amb la repercussió en el seu benestar social que això pot implicar, alhora que es dota al país i les seves empreses de recursos humans més competitius vers l’exterior. En aquest sentit, es presenta el disseny d’una experiència didàctica enfocada al segon curs del CFGS Agències de Viatge i Gestió d’Esdeveniments que pretén, mitjançant la combinació del mètode ABP i el mètode del treball cooperatiu desenvolupat en un format intermodular, treballar en tres projectes paral·lels que en suma donen vida a un projecte empresarial plenament funcional i realista. La configuració del model de treball proposat a la proposta didàctica propicia una successió d’oportunitats d’avaluació que permeten aplicar diferents tècniques i eines per a tenir un control rutinari i continu i anar afermant coneixements i habilitats amb certes garanties tant pel docent com per l’alumnat, implicant que les possibilitats d’assolir un aprenentatge significatiu, i més perdurable, es veurien incrementades. Ens trobem, per tant, amb una estratègia per a construir coneixements i exercitar habilitats, amb vocació de preparar professionals competents amb una formació integral sorgida de la pràctica amb situacions reals. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge Basat en Projectes ca
dc.subject.other Treball cooperatiu ca
dc.subject.other Competències ca
dc.subject.other Formació professional ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.title La Formació Professional: Aprenentatge Basat en Projectes des d'una perspectiva cooperativa ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:12:45Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics