dc.contributor |
Pinya Medina, Carme |
|
dc.contributor.author |
Jiménez González, Juan Ángel |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-19T08:15:52Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161686 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’ABP és una metodologia activa a on de cada vegada existeixen més evidències científiques que demostren la seva eficàcia a tots els nivells educatius. L’exercici de recerca recollit en aquest TFM ens mostra el potencial del mètode i la idoneïtat que podria suposar la seva implantació a la Formació Professional, ja que la pròpia idiosincràsia de la metodologia ABP, juntament amb el mètode de treball cooperatiu i l’ús i d’artefactes digitals, propicia l’adquisició, perfeccionament o reforç d’algunes de les habilitats pròpies de les competències professionals, que tal i com també s’apunta a diferents investigacions citades, les empreses valoren de cada vegada més, i per tant, amb la seva consideració en el disseny d’activitats i la seva pràctica posterior, estaríem donant a l’alumnat la possibilitat d’entrenar-se a l’aula per assolir un major potencial d’ocupabilitat, amb la repercussió en el seu benestar social que això pot implicar, alhora que es dota al país i les seves empreses de recursos humans més competitius vers l’exterior. En aquest sentit, es presenta el disseny d’una experiència didàctica enfocada al segon curs del CFGS Agències de Viatge i Gestió d’Esdeveniments que pretén, mitjançant la combinació del mètode ABP i el mètode del treball cooperatiu desenvolupat en un format intermodular, treballar en tres projectes paral·lels que en suma donen vida a un projecte empresarial plenament funcional i realista. La configuració del model de treball proposat a la proposta didàctica propicia una successió d’oportunitats d’avaluació que permeten aplicar diferents tècniques i eines per a tenir un control rutinari i continu i anar afermant coneixements i habilitats amb certes garanties tant pel docent com per l’alumnat, implicant que les possibilitats d’assolir un aprenentatge significatiu, i més perdurable, es veurien incrementades. Ens trobem, per tant, amb una estratègia per a construir coneixements i exercitar habilitats, amb vocació de preparar professionals competents amb una formació integral sorgida de la pràctica amb situacions reals. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge Basat en Projectes |
ca |
dc.subject.other |
Treball cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
Competències |
ca |
dc.subject.other |
Formació professional |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge significatiu |
ca |
dc.title |
La Formació Professional: Aprenentatge Basat en Projectes des d'una perspectiva cooperativa |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2023-05-08T09:12:45Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|