[cat] En el panorama educatiu actual s’ha identificat la necessitat de treballar aspectes transcendentals per la vida com és la gestió del dol. La voluntat d’immediatesa que impera en la societat actual evidencia la necessitat d’oferir estratègies adequades d’afrontament de forma preventiva, ja que en cas contrari afecta notòriament a la salut mental i el dol pot esdevenir patològic. En el següent treball es fa èmfasi en la prevenció d’aquest dol patològic. Es duu a terme una revisió documental de la bibliografia relacionada i els programes existents. En la mesura que s’han analitzat, es considera oportú elaborar una proposta de programa basada en la innovadora metodologia d’aula invertida. El motiu del qual recau en el fet que en l’actualitat es disposen d’un ampli ventall de recursos on és possible posar en pràctica la capacitat de gestió, a més de la relació que s’estableix amb la Taxonomia de Bloom. Així doncs, resulta interessant que aquesta es dugui dins l’aula amb l’acompanyament del docent, i l’explicació dels continguts necessaris per l’adequada gestió del dol sigui anterior. Per altra banda, esdevé possible per la introducció de les noves tecnologies en l’educació, i la conseqüent digitalització dels centres educatius.