[cat] Són nombrosos els estudis que investiguen i arriben a la conclusió que l’activitat física i la
capacitat cognitiva es relacionen positivament. Per tant, el motiu d’estudi d’aquest treball de fi
de grau és mostrar els beneficis que comporta dur a terme un nivell d’activitat física actiu en el
rendiment acadèmic dels infants.
Per tal de verificar i comprovar aquest esdeveniment, he dut a terme una petita investigació en
la qual participen 52 alumnes de dos col·legis diferents (Es Pont i Corpus Christi). Aquesta s’ha
dut a terme a partir de la realització d’un qüestionari Assessment of Physical Activity Levels
Questionnaire (APALQ) de 5 preguntes i la comparació dels resultats a partir de les notes
acadèmiques dels infants. Amb els resultats obtinguts s’ha elaborat una anàlisi mitjançant
figures i taules, les quals afirmen l’objectiu del treball: l’activitat física té efectes positius en la
capacitat cognitiva de l’infant
[eng] Numerous studies have investigated and concluded that physical activity and cognitive ability
are positively related. Therefore, the purpose of this field study is to show the long-term benefits
of a level of active physical activity on children's academic performance.
In order to verify and prove this fact, a small investigation was carried out with the participation
of 52 students from two different schools (Es Pont and Corpus Christi). This was carried out by
completing a 5-question APALQ questionnaire and comparing the results with the children's
academic grades. An analysis has been elaborated with the results obtained, including figures
and tables, which these affirm the objective of the work: physical activity has positive effects
on the cognitive capacity of the child.