[cat] El propòsit del present estudi és comprovar els efectes d'una intervenció basada en el fitness sobre l'autopercepció de la imatge corporal (AIC) en nens i nenes d'Educació Primària. La susdita proposta de millora, que duu per nom La màgia d’estimar-nos, té una durada de sis sessions, distribuïdes durant tres setmanes. Així com, és aplicada en les classes d'Educació Física a un grup de 20 alumnes del curs de 5è de Primària del CEIP de Pràctiques (Palma de Mallorca), els quals se situen entre els 10 i 11 anys, sent un 55% nens (11 nens) i un 45% nenes (9 nenes).
Els instruments emprats per tal d'avaluar la insatisfacció corporal de l'alumnat són el Body Shape Questionnaire (BSQ), dissenyat per Cooper, Taylor, Cooper i Fairburn el 1987, i l'escala de valoració de la imatge corporal de Gardner. Els dos han estat aplicats tan abans com després de dur terme la unitat didàctica.
Els resultats obtinguts, a simple vista, poden semblar una mica contradictoris, pel fet que segons el Body Shape Questionnaire l'alumnat ha millorat la seva autopercepció de la imatge corporal de manera molt petita, ja que només un infant passa de tenir insatisfacció corporal moderada a no tenir-ne i un altre d'extrema a baixa. I, en canvi, segons l'Escala de Gardner, un infant passa de no tenir insatisfacció corporal a tenir-ne. Però, cal fer èmfasi en els detalls, a causa que és aquí on trobem una major quantitat de millores. Si mirem els resultats posant-hi una lupa (mirant les puntuacions), veiem que, de manera molt petita, segons el BSQ el 60% i segons l'Escala de Gardner el 25% presenta alguna millora.
És d'aquesta manera, que es pot afirmar que la intervenció ha estat afectiva, però en una quantitat molt baixa. No obstant, aquests resultats ens demostren que si s’apliquessin en un període de temps més llarg, aquests serien majors.
[eng] The purpose of research is to test the effects of an intervention based on fitness about the body image self-perception in primary school children. The duration of the above-mentioned proposal for improvement, which is called The Magic of Loving us, is six sessions, spread over three weeks. It's also applied in Physical Education classes to a 20 student's group of 5th of Primary in CEIP de Pràctiques (Palma de Mallorca), who are between 10 and 11 years old, whom the 55% are boys (11 boys) and the 45% are girls (9 girls).
The tools used to assess body dissatisfaction are the Body Shape Questionnaire (BSQ), designed by Cooper, Taylor, Cooper, and Fairburn in 1987, and the Gardner Body Image Assessment Scale. Both have been applied before and after carrying out the teaching unit.
The obtained results, at first sight, can seem a bit contradictory, because according to the Body Shape Questionnaire students have improved his body image self-perception in a very small way, as only one child goes from having moderate body dissatisfaction to not having and another from extreme to low. On the other hand, according to the Gardner Body Image Assessment Scale, one child goes from not having body dissatisfaction to having one. But, we need to emphasize the details, because that is where we can find the most improvements. If we look at the results closer (looking at the scores), we see that, in a very small way, the children that have some improvement are, according to BSQ, the 60% and, according to Gardner Body Image Assessment Scale, the 25%.
It is in this way that it can be affirmed that the intervention has been effective, but in a very low amount. However, these results show that if we applied the proposal for improvement in a longer period of time, the results would be greater