[cat] En el present TFG tractarem l’adquisició del llenguatge i la comunicació mitjançant la
intel·ligència emocional com a eix vertebrador, en el seu desenvolupament en l'àmbit social i
educatiu. Es tracta en què consisteix i com es pot dur a terme als centres escolars, mitjançant
les iniciatives i la proposta didàctica que componen el gruix del present treball. En aquest
TFG s'exposen eines útils per al desenvolupament i aprenentatge de l'alumnat, com també
l’elaboració d’objectius i estratègies per a la seva aplicació pràctica. Finalment, es realitza un
estudi a través de dos instruments d’avaluació: El test TMMS-24 per conèixer la IE de la
societat actual i les entrevistes a mestres d’un centre públic per constatar la visió dels docents
davant la IE dels alumnes. El present treball pretén recalcar la necessitat de fomentar
l’educació emocional per millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge, específicament el
desenvolupament del llenguatge i la comunicació. El propòsit al qual es pretén arribar amb el
present TFG és intervenir en la millora de l’adquisició del llenguatge i la comunicació en
edats primerenques amb el paper de la intel·ligència emocional. Es pretén conèixer,
identificar i experimentar la intel·ligència emocional, en la gestió d'emocions i l’ús d’aquesta
durant l’etapa de l’educació infantil i primària.
[eng] In the present TFG we will deal with the acquisition of language and communication through
emotional intelligence as a backbone, in its development in the social and educational
environment. It is about what it consists of and how it can be carried out in schools, through
the initiatives and the didactic proposal that make up the bulk of this work. This TFG
presents useful tools for the development and learning of students, as well as elaborates
objectives and strategies for its practical application. Finally, a study is layed out using two
evaluation instruments: The TMMS-24 test to know the (IE) of the current society and the
interviews to teachers of a public center in order to verify the vision of the teachers in front of
the (IE) of the students. This paper aims to emphasize the need to promote emotional
education to improve the teaching-learning process, specifically regarding the development
of language and communication. The purpose of this dissertation is intervention in improving
language acquisition and communication at an early age with the role of emotional
intelligence. It is intended to know, identify and experience emotional intelligence, in the
management of emotions and its use during early childhood and primary education.