La participació de l'alumnat de secundària a través dels espais de representació dels centres docents de Balears

Show simple item record

dc.contributor Adrover Roig, Daniel
dc.contributor.author Llabrés Barceló, Melcior
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-21T11:24:48Z
dc.date.issued 2022-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161732
dc.description.abstract [cat] La legislació vigent recull les possibilitats formals de la participació de l’alumnat de secundària en els afers dels centres docents. Concretament, aporta tres vies de participació: la Junta de Delegats, el Consell Escolar i les Associacions d’Alumnes. A través d’aquests espais, la participació de l’alumnat podria arribar a ser projectiva o, fins i tot, metaprojectiva, ja que permet que l’alumnat agafi les regnes dels processos de participació i que, fins i tot, generi nous espais de participació. Però que existeixi aquesta possibilitat a nivell formal no implica que en la pràctica es desenvolupi de manera efectiva. Quan s’analitza el cas concret de l’IES Marratxí, la conclusió a què s’arriba és que la participació es limita a ser entre simple i consultiva. És a dir, que al màxim que s’arriba és a consultar l’opinió a l’alumnat respecte algunes qüestions, però que ni tan sols aquesta pràctica està del tot generalitzada. A partir d’aquesta valoració, el present treball treballa una proposta per estimular la participació efectiva de l’alumnat en els afers del centre. Això es fa a través dels espais de representació de l’alumnat implícits al centre: la Junta de Delegats i el Consell Escolar. Finalment, s’ofereixen eines per avaluar els canvis en la participació de l’alumnat al llarg del procés, així com per extreure conclusions de les dades obtingudes. ca
dc.description.abstract [eng] Current legislation gathers formal possibility of secondary student’s participation in school’s affairs. It specifically provides three ways of participation: the Board of Delegates, the Scholar Council, and the Student’s Associations. Through these, student’s participation could go as far as to be projective, or even metaprojective. This is so because it allows students to take over the direction of the participation’s process as well as to create new ways of participation. But the existence of this formal possibility does not mean it develops in practice in an effective way. When the specific case of IES Marratxí is analysed, participation can only be put between simple and consultive. It means that it only gets as far as to ask the students their opinion about some issues; but even this practice is not completely spread. From this evaluation, the current work presents a proposal to stimulate effective student’s participation in school. This is done through student’s implicit representation spaces: the Board of Delegates and the Scholar Council. In the end, tools are offered to evaluate the changes in student’s participation through the process, as well as to draw conclusions from the obtained data. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 1 - Filosofia i psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Alumnat ca
dc.subject.other Secundària ca
dc.subject.other Democràcia ca
dc.subject.other Participació ca
dc.subject.other Ciutadania activa ca
dc.subject.other Representació ca
dc.subject.other Junta de Delegats ca
dc.subject.other Consell Escolar ca
dc.title La participació de l'alumnat de secundària a través dels espais de representació dels centres docents de Balears ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:13:01Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics