[cat] Els programes educatius dels cicles formatius de formació professional de les
branques tecnològiques pretenen dotar a l'alumnat de tots aquells recursos
necessaris per a la planificació i gestió de projectes, entre d'altres competències. Els
darrers 3 anys, en els entorns acadèmics i possiblement degut a la situació de
pandèmia, s'ha accelerat l'ús de les eines que recull el paquet de Google Apps
Education Edition per part de l'administració i els centres educatius de les Illes
Balears, les quals posen a l'abast solucions tecnològiques capaces de satisfer
necessitats tant de l'alumnat com del professorat, tals com gestió documental,
temporal, de projectes, de treball col·laboratiu i d'automatització de processos.
El present treball es centra en la realització d'un diagnòstic per entendre la situació
del professorat envers el paquet d'aplicacions de Google per educació, recollint
també la seva opinió sobre la viabilitat d'ús d'aquestes eines per a la gestió de
projectes col·laboratius.
A partir d'aquí, el treball desenvolupa una proposta d'ús d'aquestes eines enfocades
als requeriments que presenta la gestió d'un projecte col·laboratiu, tant pel
professorat com per l'alumnat, considerant que l'aprenentatge previst per aquest
últim col·lectiu en aquest entorn virtual proporcionarà competències per a la
innovació en gestió de projectes i processos a l'empresa en la futura vida
professional.