[cat] Cada vegada més els adolescents accedeixen a la pornografia en edats més primerenques i fan ús d’aquesta no només de forma lúdica sinó també com a principal font d’informació sobre relacions sexuals. Que la pornografia sigui el recurs referent de l’educació sexual dels joves és un perill, i per això esdevé imperatiu atendre la curiositat inherent dels adolescents vers la sexualitat. Des de la comunitat educativa s’ha de participar activament en l’educació afectivosexual del jovent per tal de proporcionar una font d’informació basada en l’evidència científica i una font de referència per ser persones competents dins la societat. La finalitat d’aquest Treball de Fi de Màster és introduir l’educació afectivosexual des del contingut curricular del primer curs d’Educació Secundària Obligatòria dins l’assignatura de Biologia i Geologia. La intervenció consistirà a transmetre coneixements bastats en l’evidència científica per resoldre els dubtes sobre la sexualitat i prevenir també, les conductes sexuals de risc o violències sexuals. A més, la intervenció es farà en perspectiva de gènere. Per una banda, es treballarà per rompre alguns dels estereotips que estan tan arrelats dins la societat, i per altra, es farà una discriminació positiva cap a aspectes del currículum que han estat històricament ignorats i que impliquen la biologia del cos de la dona. A més a més, segons la literatura, totes les mesures i intervencions coeducadores han de tenir un itinerari seqüenciat i constant per tal d’arribar als joves de forma significativa. Així doncs, la intervenció s’allargarà durant tot un curs lectiu i s’afegirà una enquesta comparativa a principi i final de curs per valorar i analitzar l’impacte real d’aquesta en l’alumnat diana.