Educació afectiva-sexual a les aules, una prioritat de l'assignatura de Biologia i Geologia

Show simple item record

dc.contributor Quintana Murci, Elena
dc.contributor.author Hernández Vicens, María del Rosario
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-02T10:55:29Z
dc.date.issued 2022-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161812
dc.description.abstract [cat] Cada vegada més els adolescents accedeixen a la pornografia en edats més primerenques i fan ús d’aquesta no només de forma lúdica sinó també com a principal font d’informació sobre relacions sexuals. Que la pornografia sigui el recurs referent de l’educació sexual dels joves és un perill, i per això esdevé imperatiu atendre la curiositat inherent dels adolescents vers la sexualitat. Des de la comunitat educativa s’ha de participar activament en l’educació afectivosexual del jovent per tal de proporcionar una font d’informació basada en l’evidència científica i una font de referència per ser persones competents dins la societat. La finalitat d’aquest Treball de Fi de Màster és introduir l’educació afectivosexual des del contingut curricular del primer curs d’Educació Secundària Obligatòria dins l’assignatura de Biologia i Geologia. La intervenció consistirà a transmetre coneixements bastats en l’evidència científica per resoldre els dubtes sobre la sexualitat i prevenir també, les conductes sexuals de risc o violències sexuals. A més, la intervenció es farà en perspectiva de gènere. Per una banda, es treballarà per rompre alguns dels estereotips que estan tan arrelats dins la societat, i per altra, es farà una discriminació positiva cap a aspectes del currículum que han estat històricament ignorats i que impliquen la biologia del cos de la dona. A més a més, segons la literatura, totes les mesures i intervencions coeducadores han de tenir un itinerari seqüenciat i constant per tal d’arribar als joves de forma significativa. Així doncs, la intervenció s’allargarà durant tot un curs lectiu i s’afegirà una enquesta comparativa a principi i final de curs per valorar i analitzar l’impacte real d’aquesta en l’alumnat diana. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other Educació afectiva-sexual ca
dc.subject.other Adolescència ca
dc.subject.other Sexualitat ca
dc.subject.other Salut sexual ca
dc.subject.other Perspectiva de gènere ca
dc.subject.other Biologia ca
dc.title Educació afectiva-sexual a les aules, una prioritat de l'assignatura de Biologia i Geologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:14:26Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics