[cat] Avui en dia, el terme "ensenyament interdisciplinari" s'utilitza àmpliament en tots els camps de l’educació primària i secundària a causa d'una creixent consciència del valor i els beneficis, pedagògics i didàctics, inherents d’aquest. Ha estat descrit com un enfocament que integra dues o més àrees temàtiques en una associació significativa per millorar i enriquir l'aprenentatge dins de cada matèria. No hi ha dubte que la complexitat i els problemes del món natural en que vivim requereixen una comprensió interdisciplinària que una sola disciplina és, possiblement, incapaç de proporcionar (You, 2017). Degut a l’estructura segmentada del currículum escolar, en la majoria de centres educatius espanyols encara persisteix un sistema d’ensenyament fragmentat per disciplines. Amb l’objectiu de formar persones competents i flexibles per adaptarse al mon tan canviant en que vivim, cal enfocar aquests currículums cap a un ensenyament competencial i globalitzat, aquí apareix el concepte de interdisciplinarietat. Aquesta estratègia requereix un canvi metodològic i organitzatiu, ja que es tracta de treballar una temàtica englobant les diferents assignatures (Fuentes Fortuny, 2021). A l’ensenyament per àmbits els continguts no estan fragmentats per àrees de coneixement sinó que es troben integrats i és, per tant, un treball interdisciplinari, globalitzat i competencial. Aquest tipus de treball afavoreix la incorporació d’un seguit de metodologies interactives com; l’aprenentatge basat en projectes (ABP), l’aprenentatge servei (APS), els projectes interdisciplinaris, el treball per ambients, els projectes de recerca, entre altres (Generalitat Valenciana, 2021).