Visió global de la interdisciplinarietat. Proposta didàctica a l'àrea de Física i Química

Show simple item record

dc.contributor Salvà Salvà, Antoni
dc.contributor.author Garcia Moll, Maria Pau
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-04T08:13:57Z
dc.date.issued 2022-07-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161898
dc.description.abstract [cat] Avui en dia, el terme "ensenyament interdisciplinari" s'utilitza àmpliament en tots els camps de l’educació primària i secundària a causa d'una creixent consciència del valor i els beneficis, pedagògics i didàctics, inherents d’aquest. Ha estat descrit com un enfocament que integra dues o més àrees temàtiques en una associació significativa per millorar i enriquir l'aprenentatge dins de cada matèria. No hi ha dubte que la complexitat i els problemes del món natural en que vivim requereixen una comprensió interdisciplinària que una sola disciplina és, possiblement, incapaç de proporcionar (You, 2017). Degut a l’estructura segmentada del currículum escolar, en la majoria de centres educatius espanyols encara persisteix un sistema d’ensenyament fragmentat per disciplines. Amb l’objectiu de formar persones competents i flexibles per adaptarse al mon tan canviant en que vivim, cal enfocar aquests currículums cap a un ensenyament competencial i globalitzat, aquí apareix el concepte de interdisciplinarietat. Aquesta estratègia requereix un canvi metodològic i organitzatiu, ja que es tracta de treballar una temàtica englobant les diferents assignatures (Fuentes Fortuny, 2021). A l’ensenyament per àmbits els continguts no estan fragmentats per àrees de coneixement sinó que es troben integrats i és, per tant, un treball interdisciplinari, globalitzat i competencial. Aquest tipus de treball afavoreix la incorporació d’un seguit de metodologies interactives com; l’aprenentatge basat en projectes (ABP), l’aprenentatge servei (APS), els projectes interdisciplinaris, el treball per ambients, els projectes de recerca, entre altres (Generalitat Valenciana, 2021). ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Interdisciplinarietat ca
dc.subject.other Ensenyament interdisciplinari, competencial i globalitzat ca
dc.subject.other Treball per àmbits ca
dc.title Visió global de la interdisciplinarietat. Proposta didàctica a l'àrea de Física i Química ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:15:33Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics