dc.contributor |
Salvà Salvà, Antoni |
|
dc.contributor.author |
Garcia Moll, Maria Pau |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-04T08:13:57Z |
|
dc.date.issued |
2022-07-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161898 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Avui en dia, el terme "ensenyament interdisciplinari" s'utilitza àmpliament en tots els camps de l’educació primària i secundària a causa d'una creixent consciència del valor i els beneficis, pedagògics i didàctics, inherents d’aquest. Ha estat descrit com un enfocament que integra dues o més àrees temàtiques en una associació significativa per millorar i enriquir l'aprenentatge dins de cada matèria. No hi ha dubte que la complexitat i els problemes del món natural en que vivim requereixen una comprensió interdisciplinària que una sola disciplina és, possiblement, incapaç de proporcionar (You, 2017). Degut a l’estructura segmentada del currículum escolar, en la majoria de centres educatius espanyols encara persisteix un sistema d’ensenyament fragmentat per disciplines. Amb l’objectiu de formar persones competents i flexibles per adaptarse al mon tan canviant en que vivim, cal enfocar aquests currículums cap a un ensenyament competencial i globalitzat, aquí apareix el concepte de interdisciplinarietat. Aquesta estratègia requereix un canvi metodològic i organitzatiu, ja que es tracta de treballar una temàtica englobant les diferents assignatures (Fuentes Fortuny, 2021). A l’ensenyament per àmbits els continguts no estan fragmentats per àrees de coneixement sinó que es troben integrats i és, per tant, un treball interdisciplinari, globalitzat i competencial. Aquest tipus de treball afavoreix la incorporació d’un seguit de metodologies interactives com; l’aprenentatge basat en projectes (ABP), l’aprenentatge servei (APS), els projectes interdisciplinaris, el treball per ambients, els projectes de recerca, entre altres (Generalitat Valenciana, 2021). |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Interdisciplinarietat |
ca |
dc.subject.other |
Ensenyament interdisciplinari, competencial i globalitzat |
ca |
dc.subject.other |
Treball per àmbits |
ca |
dc.title |
Visió global de la interdisciplinarietat. Proposta didàctica a l'àrea de Física i Química |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2023-05-08T09:15:33Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|