La música com a element socialitzador, dinamitzador i educatiu: Associacions d’oci i temps lliure a Mallorca 1868-1936

Show simple item record

dc.contributor Fullana Puigserver, Pere
dc.contributor.author Garcia Forteza, Joan
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-09T07:45:55Z
dc.date.available 2023-10-09T07:45:55Z
dc.date.issued 2023-10-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161985
dc.description.abstract [cat] El llibre “Classe obrera, cultura i educació a Mallorca (1868-1936)”, juntament amb “El forjament de la solidaritat”, són dues obres tant pioneres com pilars en les que el seu autor, Manel Santana, va tenir l’interès i la cura per a investigar quin paper juga la música a Mallorca tant a nivell cultural, social i educatiu entre els anys 1868 i 1936. A més, dintre d’aquest període històric la societat civil va desenvolupar un teixit associatiu considerable amb societats mutualistes, culturals, instructives, sindicals, cooperatives, entre altres. Durant aquests anys, gran part de la societat aprofitaria la creació d’aquest teixit associatiu per a accedir a les necessitats bàsiques a les que les institucions públiques no donaven una resposta ni cobertura adequada. En darrera instància, cal remarcar que durant aquests anys Mallorca estava immersa en profunds canvis de caràcter econòmic, social i polític que expliquen bona part de les inquietuds des diferents sectors socials i ideològics. ca
dc.description.abstract [eng] The book “Working class, culture and education in Mallorca (1868-1936)”, together with “The forging of solidarity”, are two pioneering Works and pillars in which its autor, Manel Santana, was interested and the care to investigate the role of music in Mallorca both culturally, socially and educationally between 1868 and 1936. In addition, withing this historial period, civil society developed a considerable associative fabric with mutual societies, cultural, educational, trade union, cooperative, among others. During these years, much of society would take advantage of the creation of this associative fabric to accés the basic needs to which públic institutions did not provide an adequate response or coverage. Ultimately, it should be noted that during these years Mallorca was immersed in profund econòmic, social and political changes that explain much og the concerns of diferent social and ideological sectors ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Música ca
dc.subject.other Oci i temps lliure ca
dc.subject.other Element socialitzador ca
dc.subject.other Dinamitzador i educatiu ca
dc.subject.other Mallorca 1868-1936 ca
dc.subject.other Manel Santana ca
dc.subject.other Music ca
dc.subject.other Leisure and free time ca
dc.subject.other Socializing ca
dc.subject.other Energizing and educational element ca
dc.subject.other Mallorca 1868-1936 ca
dc.subject.other Manel Santana ca
dc.title La música com a element socialitzador, dinamitzador i educatiu: Associacions d’oci i temps lliure a Mallorca 1868-1936 ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics