Estudi per la millora de la semàntica a través de jocs de taula amb un nin d’onze anys

Show simple item record

dc.contributor Buil Legaz, Lucía
dc.contributor.author Caballero Luque, Yazmina
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-09T09:00:13Z
dc.date.available 2023-10-09T09:00:13Z
dc.date.issued 2023-10-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161986
dc.description.abstract [cat] L’ensenyança de la llengua oral a l’escola sempre queda relegada a un segon lloc, ja que sempre s’ha considerat que el seu assoliment es dona en conseqüència de l’aprenentatge global, encara que són nombrosos els autors que confirmen els beneficis i la importància que porta la seva instrucció. Més allunyat queda l’ensenyament de la semàntica, el qual es relaciona com un complement derivat de la lectura, tot i que els infants que tenguin dificultats amb el lèxic, difícilment podran comprendre un text. És per aquest motiu que en aquest Treball de Final de Grau es realitza un estudi que preté la millora de la semàntica a partir de jocs de taula amb un nin de quart de primària. Els objectius han estat millorar la dimensió semàntica del llenguatge a través de jocs de taula, dissenyar un programa i comprovar la seva eficàcia. Per comprovar-ho, s’ha realitzat una avaluació preintervenció a partir de dues subproves del CELF-5 (Wiig et al., 2018) i una postintervenció de les mateixes subproves, valorant així l’eficàcia de les intervencions. ca
dc.description.abstract [eng] The teaching of oral language at school is always relegated to second place, since it has always been considered that its achievement is a consequence of global learning, although there are numerous authors who confirm the benefits and importance of its instruction. The teaching of semantics, which is related as a complement derived from reading, is more distant, although children who have difficulties with the lexicon will hardly be able to understand a text. For this reason, in this Final Degree Project, a study is being carried out, which aims to improve semantics by means of board games with a fourth year primary school. The objectives have been to improve the semantic dimension of language through board games, to design a program and to check its effectiveness. To verify this, a pre-intervention evaluation was carried out using two subtests of the CELF-5 (Wiig et al., 2018) and a post-intervention evaluation of the same subtests, thus assessing the effectiveness of the interventions. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Llenguatge ca
dc.subject.other Semàntica ca
dc.subject.other Vocabulari ca
dc.subject.other Lèxic ca
dc.subject.other Joc de taula ca
dc.subject.other Language ca
dc.subject.other Semantics ca
dc.subject.other Vocabulary ca
dc.subject.other Lexicon ca
dc.subject.other Board game ca
dc.title Estudi per la millora de la semàntica a través de jocs de taula amb un nin d’onze anys ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics