[cat] L’educació i la intel·ligència emocional són elements essencials que haurien d’estar molt
presents en les escoles de la nostra societat actual. Així i tot, encara que la legislació
educativa vigent en la nostra Comunitat Autònoma de les Illes Balears, fa referència a
l’educació emocional al llarg de les diferents etapes educatives, no és suficient per dur a
terme el procés d’ensenyament-aprenentatge en l’etapa d’Educació Primària.
Aquest treball té com a finalitat dur a terme una investigació sobre el marc teòric actual,
com a fonament imprescindible per a qualsevol intervenció posterior. En un primer nivell,
inclou una recerca teòrica sobre els conceptes bàsics (emocions, educació emocional i
intel·ligència emocional); En segon nivell, el recull de les investigacions més actuals
sobre l’impacte que té l’educació emocional a les aules, per acabar amb una recopilació
dels programes més específics per treballar l’empatia i la intel·ligència emocional que
podem trobar al nostre país.
[eng] Education and emotional intelligence are essential elements that should be very present
in the schools of our society today. However, although the current educational legislation
in our Autonomous Community of the Balearic Islands refers to emotional education
throughout the different educational stages, it is not enough to carry out the
teachinglearning process in the stage of Primary Education.
The aim of this work is to carry out research on the current theoretical framework, as an
essential basis for any subsequent intervention. First of all, it includes theoretical research
on the basics (emotions, emotional education and emotional intelligence); Secondly, the
collection of the most current research on the impact of emotional education in the
classroom, to end with a compilation of the most specific programs to work on empathy
and emotional intelligence that we can find in our country.