La inclusió educativa de l'alumnat amb Trastorn de l'Espectre de l'Autisme en Educació Infantil. Perspectiva docent

Show simple item record

dc.contributor Verger Gelabert, Sebastià
dc.contributor.author Ruiz Coy, Nerea
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-31T11:23:02Z
dc.date.issued 2022-06-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/162563
dc.description.abstract [cat] El Trastorn de l’Espectre de l’Autisme és un trastorn neurològic que es manifesta generalment a través de símptomes relacionats amb la interacció social i comunicació i la presència de comportaments restringits i repetitius. Durant els darrers anys, hem pogut presenciar com les xifres d’infants diagnosticats amb aquest trastorn ha augmentat progressivament. Per aquest motiu, la inclusió educativa dels infants TEA en aules ordinàries s’ha convertit en una situació a la qual el personal docent ha de donar resposta. Aquesta recerca té com a objectiu explorar les percepcions dels mestres del segon cicle d’Educació Infantil sobre el procés d’inclusió dels infants afectats amb TEA. La metodologia seguida respon a un enfocament qualitatiu, sent l’entrevista semiestructurada la tècnica de recollida de dades utilitzada. Els resultats ens aporten una visió de la inclusió educativa percebuda pels docents com un procés complex que ve condicionat per diversos aspectes i que té un impacte sobre els mateixos docents, l’infant TEA i la resta d’alumnes. A través de les afirmacions aportades pels docents, s’ha pogut concloure d’entre altres coses, el paper clau que tenen els recursos materials i sobretot humans, en aquesta situació. ca
dc.description.abstract [eng] Autism Spectrum Disorder is a neurological disorder that usually manifests itself through symptoms related to social interaction and communication and the presence of restricted and repetitive behaviours. In recent years, we have been able to see the number of children diagnosed with this disorder gradually increase. For this reason, the educational inclusion of ASD children in regular classrooms has become a situation to which teachers must respond. This research aims to explore the perceptions of teachers in the second cycle of Early Childhood Education on the process of inclusion of children affected by ASD. The methodology followed responds to a qualitative approach, with the semi-structured interview being the data collection technique used. The results give us a vision of the educational inclusion perceived by teachers as a complex process that is conditioned by various aspects and has an impact on the teachers themselves, the child with ASD and other students. Through the statements made by the teachers, it has been possible to conclude, among other things, the key role played by material and, above all, human resources in this situation. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Trastorn de l’Espectre de l’Autisme ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Percepcions ca
dc.subject.other Docents ca
dc.subject.other Autism Spectrum Disorder ca
dc.subject.other Inclusive education ca
dc.subject.other Perceptions ca
dc.subject.other Teachers ca
dc.title La inclusió educativa de l'alumnat amb Trastorn de l'Espectre de l'Autisme en Educació Infantil. Perspectiva docent ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:33:57Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics