dc.contributor |
De la Iglesia Mayol, Begoña |
|
dc.contributor.author |
Ferrer Noguera, Carolina |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-31T11:31:56Z |
|
dc.date.available |
2023-10-31T11:31:56Z |
|
dc.date.issued |
2023-10-31 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/162564 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball és una anàlisi i planificació d'una intervenció personalitzada sobre un infant
en concret amb TDAH en el context educatiu. Per tal d'elaborar aquesta proposta, s'ha fet
en primer lloc, una fonamentació teòrica i conceptual d'aquest trastorn i les seves
característiques principals així com d'elements importants del seu entorn, com la
metodologia que s'utilitza al centre on està matriculat, o saber informació essencial sobre
l'infant en qüestió i el seu entorn familiar. A més, per tal de poder fer una proposta
d'intervenció adaptada a les seves necessitats, s'ha fet una observació real a l'aula i dues
entrevistes, una a la tutora del nen i una altra al seu mestre de suport, per tal de conèixer la
realitat que viu l'infant a la classe i les necessitats que presenta a les diferents tasques de la
vida d’aula, per poder identificar a més, les que més preocupen a l’equip docent.
Per tal que aquesta proposta d'intervenció sigui significativa, s'han marcat una sèrie
d'objectius sobre el treball, entre els quals es destaquen saber les característiques
específiques d'en MRC (l'infant en qüestió) així com conèixer el seu context educatiu,
identificar les necessitats que presenta l'infant en les activitats d'aula i saber quina és la
resposta educativa actual que rep en aquestes.
Gràcies a les entrevistes i l'observació directa s'ha pogut extreure informació rellevant a
l'hora de fer la proposta d'intervenció. Una vegada feta la proposta, s'extreuen una sèrie de
conclusions, fruit de la investigació duta a terme sobre el trastorn així com sobre la mateixa
observació i vivències esmentades per l'equip docent més proper a l'infant. |
|
dc.description.abstract |
[eng] The following thesis constitutes a concious analysis of a monitored intervention plan
personalised for a child with ADHD, within the educational context. In order to elaborate this
proposal, a theoretical and conceptual substantiation of this condition and its main
characteristics was put together in the first place, along with important elements of its context
such as, for instance, the methodology used at the child’s school or ascertain key information
about him and his family environment. In addition to this, and to prove the adaptability of the
intervention proposal to the child’s needs, a real monitoring in the classroom and two
interviews with the child’s tutor and another one with the support teacher were conducted so
that the child’s reality regarding the school environment can be interpreted and the needs of
the daily routine can be identified, specially the ones that concern the most to the teachers.
In favour of the success of the plan, a set number of objectives have been established
among which we highlight the specific characteristics of MRC (child in question) as well as to
get to know his educational context, identify the needs that he has in front of the daily
activities undertaken in class and find out what is the educational response that he receives
in those.
Thanks to the interviews conducted and the direct monitoring of the daily routine in the
classroom, it was possible to extract useful and key information of the intervention proposal.
Once put together, a series of conclusions were drawn as a result of the research made
about this condition, the monitoring itself and self experiences explained by the different
members of the faculty that are closer to the child. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
|
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
376 - Educació especial |
ca |
dc.subject.other |
Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat |
ca |
dc.subject.other |
TDAH |
ca |
dc.subject.other |
MRC |
ca |
dc.subject.other |
Context escolar |
ca |
dc.subject.other |
Proposta d’intervenció |
ca |
dc.subject.other |
Necessitats |
ca |
dc.subject.other |
Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) |
ca |
dc.subject.other |
MRC |
ca |
dc.subject.other |
Educational context/environment |
ca |
dc.subject.other |
Intervention proposal |
ca |
dc.subject.other |
Needs |
ca |
dc.subject.other |
Inclusion |
ca |
dc.title |
Anàlisi i planificació d'intervenció professional d'un cas concret amb TDAH en el context educatiu |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|