[cat] Tot i que el turisme a Mallorca neix a la ciutat de Palma a principis del segle
XX, el model turístic que es va consolidar posteriorment va ser el de “sol i
platja” a les zones costeres. Aquest fet, s’explica principalment pels booms
turístics dels anys cinquanta i seixanta. Per altra banda, després de la crisi de
l’any 2008, sembla que la capital balear torna a ser un punt turístic atractiu pels
visitants de l’illa. Així, a través de l’anàlisi de la història, la aportació econòmica
i el paper general dels hotels a Palma s’estudiarà el desenvolupament d’aquest
turisme complementari de ciutat.
[eng] Although tourism in Mallorca was born in the city of Palma at the beginning of
the 20th century, the tourism model that was later consolidated was that of “sun
and beach” in coastal areas. This is mainly due to the tourist boom of the fifties
and the sixties. On the other hand, after the crisis of 2008, it seems that the
Balearic capital is once again an attractive tourist destination for island visitors.
Thus, through the analysis of the history, the economic contribution, and the
general role of the hotels in Palma, the development of this complementary city
tourism will be studied.