[eng] Serious games have demonstrated their effectiveness as a therapeutic resource to deal with motor,
sensory and cognitive disabilities. In this article we consider Brain Computer Interfaces (BCI) as a new
interaction mechanism that could be used in serious games to improve their rehabilitation activity thanks
to the ability of BCI to stimulate the cortical plasticity. We present the state-of-the-art of BCI serious
games and the factors to be considered in order to develop this particular kind of software that could be
highly complex and require experts with different knowledge and skills. We propose a new approach for
the development of serious games which allows managing the complexity of this task with the integration
of different frameworks. Our initial target users are children's with cerebral palsy wit motoric limitations.
The quotidian activity will be supervised by BCI portable system and a neurofeeback will be applied in
order to evaluate the variations of the final performance in the proposed tasks.
[cat] Els serious games han demostrat la seva eficàcia com a recurs terapèutic per fer front a problemes motrius,
discapacitats sensorials i cognitives. En aquest article considerem les interfícies d'ordinador cerebral (BCI) com una novetat
mecanisme d'interacció que es podria utilitzar en els jocs seriosos per millorar la seva activitat rehabilitadora gràcies
a la capacitat del BCI per estimular la plasticitat cortical. Us presentem l'estat de l'art de BCI seriós
jocs i els factors a tenir en compte per desenvolupar aquest tipus de programari particular que podria ser
molt complex i requereix experts amb diferents coneixements i habilitats. Proposem un nou enfocament per
el desenvolupament de jocs seriosos que permeten gestionar la complexitat d'aquesta tasca amb la integració
de diferents marcs. Els nostres usuaris objectiu inicials són nens amb paràlisi cerebral i limitacions motrius.
L'activitat quotidiana estarà supervisada pel sistema portàtil BCI i s'aplicarà un neurofeeback
per tal d'avaluar les variacions del rendiment final en les tasques proposades.
[spa] Los serious games han demostrado su eficacia como recurso terapéutico para abordar la motricidad,
discapacidades sensoriales y cognitivas. En este artículo consideramos las Interfaces Cerebro Computadora (BCI) como una nueva
Mecanismo de interacción que podría usarse en juegos serios para mejorar su actividad de rehabilitación gracias.
a la capacidad de BCI para estimular la plasticidad cortical. Presentamos el estado del arte de BCI serio
juegos y los factores a considerar para desarrollar este tipo particular de software que podría ser
altamente complejos y requieren expertos con diferentes conocimientos y habilidades. Proponemos un nuevo enfoque para
el desarrollo de serious games que permita gestionar la complejidad de esta tarea con la integración
de diferentes marcos. Nuestros usuarios objetivo iniciales son niños con parálisis cerebral con limitaciones motoras.
La actividad cotidiana será supervisada por el sistema portátil BCI y se aplicará un neurofeeback en
con el fin de evaluar las variaciones del desempeño final en las tareas propuestas.