Rondalles, teatre i competència comunicativa oral: una proposta didàctica

Show simple item record

dc.contributor Cremades Cortiella, Elga
dc.contributor.author Riera Picó, Maria
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-02-23T15:51:22Z
dc.date.available 2024-02-23T15:51:22Z
dc.date.issued 2024-02-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/164806 en
dc.description.abstract [cat] L’expressió oral és un aprenentatge clau en el desenvolupament dels infants, i ja que el procés d’adquisició de qualsevol llengua oral, com el català, implica necessàriament aprendre a parlar aquesta llengua. Sovint, però, el treball de l’expressió oral es considera secundari, o no es treballa tant com seria necessari. En aquest sentit, la literatura oral, així com el teatre, poden ser eines molt útils per desenvolupar aquesta habilitat comunicativa, i això és precisament el que pretenem desenvolupar en aquest treball, en què d’una banda s’analitza com es treballa l’oralitat a les aules de primària i d’altra banda es fa una proposta didàctica que mostra com es pot integrar aquesta competència amb les rondalles i el teatre, la qual cosa també pot contribuir a augmentar el coneixement de l’alumnat sobre la cultura de l’illa i fer que l’aprenentatge sigui més significatiu. Així, el treball es pot dividir en dos grans blocs. D’una banda, després d’una introducció teòrica sobre l’expressió oral, la rondallística i la dramatització com a eina didàctica, es fa una panoràmica del treball de l’oralitat en diversos centres d’educació primària del Raiguer, panoràmica que ha permès detectar mancances i reptes. D’altra banda, es proposen tres unitats didàctiques (una per cada cicle de l’educació primària) creades a partir dels dos blocs anteriors (recerca i observacions). Amb aquest treball, doncs, es pretén proporcionar diversos recursos per treballar l’oralitat i les rondalles mallorquines a través de la teatralització a l’educació primària. ca
dc.description.abstract [eng] Oral expression is a key factor in the development of all children, especially because the process of acquiring any oral language, such as Catalan, necessarily involves learning to speak that language. Nonetheless, speaking is often considered secondary at school, and teachers do not pay enough attention to it. Oral literature, as well as theater, can serve as useful tools to develop this communicative skill, and this is precisely what we intend to develop in this undergraduate thesis. On the one hand, we analyze how primary school classrooms treat oral language in Majorca; on the other hand, we have developed a didactic proposal that shows how speaking skills can be developed together with both oral literature and theatre, thus enriching the knowledge of children on this island’s culture and making the learning process more significative. Thus, the undergraduate thesis can be divided into two blocks. First, after a theoretical introduction on oral expression, Majorcan folktales, and dramatization as a didactic tool, we provide an overview of how several primary schools in Raiguer (Majorca) help children develop their oral skills in Catalan. Secondly, three didactic units are proposed (one for each cycle of primary education), based on research and observations. We intend, in conclusion, to provide resources that might help teachers improve their teaching of oral expressions through folktales and theater. en
dc.format application/pdf en
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved en
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 82 - Literatura ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Expressió oral ca
dc.subject.other Llengua catalana ca
dc.subject.other Rondalles mallorquines ca
dc.subject.other Teatre ca
dc.subject.other Primary education en
dc.subject.other Oral expression en
dc.subject.other Catalan language en
dc.subject.other Drama en
dc.subject.other Majorcan folktales en
dc.title Rondalles, teatre i competència comunicativa oral: una proposta didàctica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics