Els valors a les rondalles i la seva aplicació a l’educació primària

Show simple item record

dc.contributor Janer Mulet, Maria de la Pau
dc.contributor.author Guardiola Gelabert, Miquel
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2024-03-08T07:56:54Z
dc.date.available 2024-03-08T07:56:54Z
dc.date.issued 2024-03-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165048
dc.description.abstract [cat] Coneixem per rondalles aquelles narracions breus i anònimes, escrites en prosa i de caire generalment fantàstic, que es transmeten de manera oral. Aquestes, però, no són úniques al territori mallorquí. Trobem diferents recopiladors arreu d’Europa que han realitzat una obra similar: els germans Grimm, Joan Amades, Enric Valor o, pel que fa a Mallorca, Mossèn Antoni Maria Alcover. Així i tot, les rondalles no es limiten a entretenir al públic, sinó que tenen altres funcions més educatives: transmeten un conjunt de valors, accions i actituds que desenvolupen la capacitat de pensament crític dels infants, així com l’arrelament al territori i cultura pròpies. Els personatges, que es presenten als lectors com a símbols per a què el públic s’hi senti identificat i interioritzi la lliçó moral que proposen, es caracteritzen per ser persones valentes, justes i treballadores; pel que, nombroses vegades, les rondalles evidencien aquest esforç, valentia i justícia. Llavors, no podem negar la seva relació amb l’educació: a més de ser una eina que permet una gran transversalitat a l’aula, es tracta d’un recurs que ens permet posar en pràctica l’educació en valors a l’escola; que fomenta no tan sols la formació en continguts, sinó també el desenvolupament personal i emocional. ca
dc.description.abstract [eng] We know rondalles as these short and anonymous narrative texts written in prose, whose main topic is usually fantasy, and that are generally passed on orally though generations. But these types of creations aren’t unique from de Majorcan territory. We can find diferent compilers all around Europe that have created a very similar literary work: the brothers Grimm, Joan Amades, Enric Valor, or specifically in Majorca: Mossen Antoni Maria Alcover. Nevertheless, rondalles do not draw the line at entertaining their públic, but they play other educational roles: pass on values, actions and attitudes that will develop a child’s ability to acquire critical thinking, as well as the ability to put down roots in a specific territory and culture. These characters, who are suggested to the readers in symbolism so the public can relate to them and internalize better the moral lesson that is being proposed, are brave, fair rand hardworking, so the main focus is on the effort, braveness and justice that they evoke and the evidence that we can find in the same rondalles. Then, we can’t deny its relationship with education: not only is an essential tool that allows for great mainstream in the classroom, but it is also a resource that allows us to put education with values into practice, that promotes not only education in content, but also personal and emotional development. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 82 - Literatura ca
dc.subject.other Rondalles ca
dc.subject.other valors ca
dc.subject.other educació ca
dc.subject.other proposta didàctica ca
dc.subject.other Rondalles en
dc.subject.other values en
dc.subject.other education en
dc.subject.other lesson plan en
dc.title Els valors a les rondalles i la seva aplicació a l’educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics