[cat] El present treball vol d’aclarir els motius de la poca participació dels estudiants de l’IES Llucmajor amb el batxillerat musical. S’ha realitzat un qüestionari a l’alumnat de 3r de l’ESO que ha triat l’assignatura optativa de música, per recopilar informació sobre els seus interessos musicals, la seva relació amb la música i els coneixements que tenen sobre les possibilitats professionals dins aquest àmbit. Arrel dels resultats obtinguts s’ha realitzat una proposta educativa a nivell de centre per canviar aquesta problemàtica i tractar d’impulsar els estudis de batxillerat musical. Algunes de les estratègies que es desenvolupen al treball són: realitzar propostes a nivell promocional, visitar a espais dedicats a treballar amb música, elaborar situacions d’aprenentatge on es treballa de forma interdisciplinària i col·laborativa i introduir l’aprenentatge basat en projectes a la programació de la matèria entre altres. En primer lloc s’han examinat diferents estudis i projectes previs que tenen relació amb la proposta i ajuden a edificar les fases per les quals passa. Després s’han analitzat els resultats de les enquestes i s’han extret conclusions sobre quins punts són més importants a posar en funcionament i quins poden esperar a una fase més avançada. Seguidament s’ha desenvolupat una proposta educativa on s’hi exposa la finalitat, la dinàmica i les necessitats de cada una de les seves fases. D’aquesta manera s’articulen diferents estratègies per a donar continuïtat als estudis de batxillerat musical i a les possibilitats laborals que presenta.
[eng] The present work aims to clarify the reasons for the low participation of the students of the IES Llucmajor in the music baccalaureate. A questionnaire has been carried out to 3rd year ESO students who have chosen the optional music subject, to gather information about their musical interests, their relationship with music and the knowledge they have about professional possibilities within this area. Based on the results obtained, an educational proposal has been made at center level to change this problem and try to promote music baccalaureate studies. Some of the strategies that are developed at work are: making proposals at a promotional level, visiting spaces dedicated to working with music, creating learning situations where you work in an interdisciplinary and collaborative way and introducing project-based learning to the programming of the subject among others. First of all, different previous studies and projects have been examined that are related to the proposal and help to build the phases it goes through. Then the results of the surveys were analyzed and conclusions were drawn about which points are most important to put into operation and which can wait for a more advanced phase. Subsequently, an educational proposal has been developed that sets out the purpose, dynamics and needs of each of its phases. In this way, different strategies are articulated to give continuity to music baccalaureate studies and the job opportunities it presents.