De Secundària a Batxillerat: sis estratègies per a promoure l’itinerari acadèmic musical a l’IES Llucmajor

Show simple item record

dc.contributor Mérida Coli, Julia
dc.contributor.author Nebot Sánchez, Miquel Àngel
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-06-04T11:46:13Z
dc.date.issued 2023-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165643
dc.description.abstract [cat] El present treball vol d’aclarir els motius de la poca participació dels estudiants de l’IES Llucmajor amb el batxillerat musical. S’ha realitzat un qüestionari a l’alumnat de 3r de l’ESO que ha triat l’assignatura optativa de música, per recopilar informació sobre els seus interessos musicals, la seva relació amb la música i els coneixements que tenen sobre les possibilitats professionals dins aquest àmbit. Arrel dels resultats obtinguts s’ha realitzat una proposta educativa a nivell de centre per canviar aquesta problemàtica i tractar d’impulsar els estudis de batxillerat musical. Algunes de les estratègies que es desenvolupen al treball són: realitzar propostes a nivell promocional, visitar a espais dedicats a treballar amb música, elaborar situacions d’aprenentatge on es treballa de forma interdisciplinària i col·laborativa i introduir l’aprenentatge basat en projectes a la programació de la matèria entre altres. En primer lloc s’han examinat diferents estudis i projectes previs que tenen relació amb la proposta i ajuden a edificar les fases per les quals passa. Després s’han analitzat els resultats de les enquestes i s’han extret conclusions sobre quins punts són més importants a posar en funcionament i quins poden esperar a una fase més avançada. Seguidament s’ha desenvolupat una proposta educativa on s’hi exposa la finalitat, la dinàmica i les necessitats de cada una de les seves fases. D’aquesta manera s’articulen diferents estratègies per a donar continuïtat als estudis de batxillerat musical i a les possibilitats laborals que presenta. ca
dc.description.abstract [eng] The present work aims to clarify the reasons for the low participation of the students of the IES Llucmajor in the music baccalaureate. A questionnaire has been carried out to 3rd year ESO students who have chosen the optional music subject, to gather information about their musical interests, their relationship with music and the knowledge they have about professional possibilities within this area. Based on the results obtained, an educational proposal has been made at center level to change this problem and try to promote music baccalaureate studies. Some of the strategies that are developed at work are: making proposals at a promotional level, visiting spaces dedicated to working with music, creating learning situations where you work in an interdisciplinary and collaborative way and introducing project-based learning to the programming of the subject among others. First of all, different previous studies and projects have been examined that are related to the proposal and help to build the phases it goes through. Then the results of the surveys were analyzed and conclusions were drawn about which points are most important to put into operation and which can wait for a more advanced phase. Subsequently, an educational proposal has been developed that sets out the purpose, dynamics and needs of each of its phases. In this way, different strategies are articulated to give continuity to music baccalaureate studies and the job opportunities it presents. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Proposta educativa ca
dc.subject.other Estudis musicals ca
dc.subject.other Educació secundaria ca
dc.subject.other Educational proposal ca
dc.subject.other Musical studies ca
dc.subject.other Secondary education ca
dc.title De Secundària a Batxillerat: sis estratègies per a promoure l’itinerari acadèmic musical a l’IES Llucmajor ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:29:54Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics