El pensament computacional i el món de la robòtica dins l’educació primària

Show simple item record

dc.contributor Riera Clapés, Juan Vicente
dc.contributor.author Gelabert Morro, Maria
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-03T07:56:44Z
dc.date.available 2024-09-03T07:56:44Z
dc.date.issued 2024-09-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165994
dc.description.abstract [cat] El tema principal d'aquest treball és el món de la robòtica i el pensament computacional a l'educació primària, centrant-se en la seva relació amb les matemàtiques. És un tema emergent que ofereix un gran potencial en l'àmbit educatiu. L'objectiu d'aquest treball és explicar aquests conceptes i destacar la seva importància en el context de les matemàtiques. Per aconseguir-ho, s'ha realitzat una exhaustiva investigació basada en articles de la xarxa i en l'anàlisi de l'experiència de docents que imparteixen robòtica educativa, tant en l'àmbit escolar com en activitats extraescolars. A més, s'ha proposat una situació d'aprenentatge per a ser aplicada a les aules. Amb aquest treball, volem crear consciència sobre la importància del pensament computacional i la robòtica educativa. A través d'aquesta investigació, hem observat que la robòtica i el pensament computacional són elements clau en l'educació i que cada vegada s'hi dóna més importància. Per tant, és necessari que els docents es formin i es preparin per a implementar aquestes noves metodologies. Cal destacar que les implicacions per als docents podrien ser esteses, i que aquest treball només representa una mostra de les possibilitats que existeixen. En definitiva, aquest treball té com a objectiu potenciar el pensament computacional i la robòtica educativa en el context escolar, així com animar els docents a formar-se i aprofitar aquests recursos, amb la finalitat de beneficiar els alumnes i millorar el seu aprenentatge. ca
dc.description.abstract [eng] The main theme of this study is the world of robotics and computational thinking in primary education, focusing on their relationship with mathematics. It is an emerging topic that offers great potential in the educational field. The objective of this study is to explain these concepts and highlight their importance in the context of mathematics. To achieve this, an exhaustive research has been conducted based on online articles and analysis of the experiences of teachers who teach educational robotics, both in schools and in extracurricular activities. Additionally, a learning situation has been proposed for implementation in classrooms. Through this study, we aim to raise awareness about the significance of computational thinking and educational robotics. Through this research, we have observed that robotics and computational thinking are key elements in education and are increasingly gaining importance. Therefore, it is necessary for teachers to receive training and prepare themselves to implement these new methodologies. It should be noted that the implications for teachers could be extensive, and this study only represents a sample of the possibilities that exist. In conclusion, the aim of this study is to enhance computational thinking and educational robotics in the school context, as well as to encourage teachers to acquire training and make use of these resources, with the goal of benefiting students and improving their learning experience. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 62 - Enginyeria. Tecnologia ca
dc.subject.other Pensament computacional ca
dc.subject.other Robòtica educativa ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other STEM/STEAM ca
dc.subject.other EV3 ca
dc.subject.other We Do ca
dc.subject.other Scratch ca
dc.subject.other Computational thinking ca
dc.subject.other Educational robotics ca
dc.subject.other Mathematics ca
dc.subject.other STEM/STEAM ca
dc.subject.other EV3 ca
dc.subject.other We Do ca
dc.subject.other Scratch ca
dc.title El pensament computacional i el món de la robòtica dins l’educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics