Valoració de les aules UEECO des d'una mirada inclusiva

Show simple item record

dc.contributor Sebastià, Verger Gelabert
dc.contributor.author Batle Aguiló, Marina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-03T09:07:41Z
dc.date.available 2024-09-03T09:07:41Z
dc.date.issued 2024-09-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165997
dc.description.abstract [cat] El sistema educatiu actual està en un procés de canvi i transformació, encaminat a l’educació inclusiva com a plantejament que garanteix la presència, la participació i el progrés de tot l'alumnat. Els centres d’educació especial i les aules UEECO són el punt de mira d’alguns educadors a causa del seu enfocament que es basen en la segregació i la integració. El present estudi ha relacionat el concepte de necessitats educatives especials, el d’educació inclusiva i les aules especials, per valorar les aules UEECO des d’una mirada inclusiva. Mitjançant una revisió exhaustiva de la literatura referida a l’estat de la qüestió, es conclou que les aules especials no garanteixen la presència i la participació total dels infants amb NEE greus i permanents dins aules ordinàries. A més, s’ha verificat que la formació docent, el disseny universal de l’aprenentatge i la docència compartida són estratègies clau per avançar cap a una educació inclusiva de qualitat. Aleshores, és important lluitar per desenvolupar cultures, polítiques i pràctiques inclusives en el sistema educatiu actual. ca
dc.description.abstract [eng] The current education system is undergoing a process of change and transformation, aimed at inclusive education as an approach that guarantees the presence, participation and progress of all students. Special education centers and special education classrooms are targeted by some educators because of their segregation and integration approach. The present study has related the concept of special educational needs, inclusive education and special classrooms, to value UEECO classrooms from an inclusive perspective. A comprehensive review of the literature on the status of the issue concludes that special classrooms do not guarantee the total presence and participation of children with serious and permanent SEN in ordinary classrooms. In addition, teacher training, universal design of learning and shared teaching have been verified as key strategies to move towards quality inclusive education. So it is important to strive to develop inclusive cultures, policies and practices in today’s education system. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Aules UEECO ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Educació Primària ca
dc.subject.other Alumnes amb necessitats educatives especials ca
dc.subject.other Educació especial ca
dc.subject.other Mallorca ca
dc.subject.other Equitat educativa ca
dc.subject.other Special education classrooms ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Students with special educational needs ca
dc.subject.other Special education ca
dc.subject.other Mallorca ca
dc.subject.other Educational equity ca
dc.title Valoració de les aules UEECO des d'una mirada inclusiva ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics