Estudi empíric sobre l'ús recreatiu de les TIC i procrastinació en l'alumnat d'Educació Primària a Ciutadella de Menorca

Show simple item record

dc.contributor Ainsa Coll, María Pilar
dc.contributor.author Pons Pons, Esperança
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-03T09:15:50Z
dc.date.available 2024-09-03T09:15:50Z
dc.date.issued 2024-09-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165998
dc.description.abstract [cat] El present treball, tenia com a objectiu principal analitzar l’impacte que exercia la procrastinació de l’alumnat d’Educació Primària de Ciutadella de Menorca davant les TIC lúdiques a casa, incloses la televisió, les plataformes streaming, les xarxes socials i els videojocs. Es van establir d’objectius específics per a l’organització de dades obtingudes a través d’enquestes realitzades a les famílies de manera voluntària i anònima sobre el fillet o filleta. L’estudi es va fer mitjançant una recerca empírica quantitativa amb un disseny no experimental, ex post facto, de tipus descriptiu diferencial i correlacional. La mostra recollida es va compondre de 106 alumnes, d’entre 6 i 13 anys, cursant a l’etapa de primària, de Ciutadella de Menorca. Es va utilitzar un qüestionari sociodemogràfic en línia i la possibilitat de paper, mitjançant el Google Formes, per llavors aconseguir i recopilar els resultats amb un full de càlcul. Els resultats de l’estudi van arribar a la conclusió que hi havia una relació significativa entre la quantitat de temps dedicada a les TIC recreatives i la procrastinació en aquest context. Es va observar que a major temps dedicat a aquestes activitats i menor regulació per part dels adults referents, hi havia més tendència a procrastinar en les tasques escolars i de casa, així com l’edat. També es van identificar determinades TIC lúdiques que tenien una influència més destacada. Aquest estudi proporciona una visió enriquidora de l’ús de les TIC lúdiques i la seva relació amb la procrastinació, amb implicacions importants per educadors, famílies i altres professionals del camp educatiu. Subratlla la necessitat de continuar investigant en aquest àmbit per aprofundir en el coneixement existent i desenvolupar intervencions i orientacions més específiques per a la millora d’experiència de l’alumnat d’educació primària, oferint estratègies de gestió i ús responsables de les tecnologies. ca
dc.description.abstract [eng] The present work, whose main objective was to analyse the impact of the procrastination of the students of Primary Education in Ciutadella de Menorca againt the leisure ICTs at home, including television, streaming platforms, socal networks and vídeo games. Specific objectives were set for the organisation of data obtained though surveys conducted on a voluntary and anonymous basis to famílies about the child or child. The study was done through quantitative empirical research with a non-experimental, post facto, differential and correlative descriptive design. The sample collected was made up of 106 pupils, aged between 6 and 13, attending the primary school stage in Ciutadella de Menorca. An online sociodemographic questionnaire and the possibilty of paper, through Google Forms, were used to then achieve and collect the results with a spreadsheet. The results of the study concluded that there was a significant relationship between the amount of time spent on recreational ICT and procrastination in this context. It was noted that in more time spent on these activities and less regulation by adult referrals, there was a greater tendency to procrastinate in homework and housework as well as age. Certain playful ICTs that had a more prominent influence were also identified. This study provides an enriching view of the use of recreational ICT and its relationship to procrastination, with important implications for educators, famílies and other professionals in the field of education. It stresses the need to continue research in this area to deepen existint knowledge and develop more specific interventions and guidelins for improving the experience of primary education students, offering strategies for the responsable management and use of technologies. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 62 - Enginyeria. Tecnologia ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Ús lúdic de les TIC ca
dc.subject.other Procrastinació ca
dc.subject.other Alumnat ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Ciutadella de Menorca ca
dc.subject.other Ludic use of ICT ca
dc.subject.other Procrastination ca
dc.subject.other Students ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Ciutadella de Menorca ca
dc.title Estudi empíric sobre l'ús recreatiu de les TIC i procrastinació en l'alumnat d'Educació Primària a Ciutadella de Menorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics