Anàlisi de l’activitat física durant l’esbarjo i el coneixement sobre el model de patis actius dels docents d’Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Mas, Adrià
dc.contributor.author Pont Llabrés, Francesc
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-10T07:50:51Z
dc.date.available 2024-09-10T07:50:51Z
dc.date.issued 2024-09-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166059
dc.description.abstract [cat] La pràctica d’activitat física és de gran necessitat per al desenvolupament de l'ésser humà i dur-la a terme té una gran quantitat de beneficis, com per exemple, la nostra forma física, així com, la nostra salut. L’Organització Mundial de la Salut (OMS) diu què és recomanable pels nins/es i les persones joves realitzar entorn a seixanta minuts diaris d’activitat física almenys moderada. Actualment, la majoria de persones que es troben dins aquesta etapa de la vida no ho compleix. Per una banda, l’activitat realitzada en les sessions d’educació física en els centres d’educació primària és insuficient per ajustar-se a les recomanacions. Per altra banda, la inactivitat física, juntament amb els nivells d’obesitat preocupants als que s'enfronten moltes persones dins la nostra societat. Aquests dos factors ens porten a convertir el temps d’esbarjo en un gran suport per aconseguir realitzar aquesta activitat física diària que es recomana pels infants. A més, s’ha d’utilitzar el pati com a la zona educativa què és, ja que, es troba dins el centre escolar. D’altra manera, incrementant l’activitat física durant l’esbarjo, també es pot aconseguir un aprenentatge significatiu per a l’infant, ja que, aquesta també comporta un gran valor educatiu i social. A partir d’aquí, la finalitat d’aquest treball és analitzar i informar sobre el coneixement que té el professorat, de diferents centres escolars d’educació primària de les Illes Balears, sobre estratègies per incrementar l’activitat física durant el temps d’esbarjo i el seu coneixement sobre el model de patis actius. A més, també saber com funciona l’esbarjo en els seus centres. Per fer-ho s’ha creat un qüestionari amb preguntes, dirigides al professorat de diversos centres d’Educació Primària de les Illes Balears, que permeten la recollida d’informació, la qual ens porta a l’objectiu final d’aquest treball. Els resultats ens han permès observar diferències i similituds quant a estructura, organització i model d’esbarjos als centres enquestats i opinions diverses entre els docents però, es pot extreure una conclusió clara d’aquests resultats, aquesta és la necessitat de promoure un canvi de mirada cap a l’esbarjo i un canvi de model que permeti a tot l’alumnat la realització d’AF i promogui aquesta. Per això fa falta que tota la comunitat educativa tengui un objectiu comú i facilitar als docents formacions amb la finalitat d’aprendre i ser capaços d’aplicar models inclusius que permetin l’augment d’AF dels alumnes, com ara el model de pati actiu i que els infants aconsegueixin arribar, d’aquesta manera, a les recomanacions d’activitat física diària. ca
dc.description.abstract [eng] The practice of physical activity is of great need for the development of the human being and carrying it out has a lot of benefits, such as our physical shape, as well as our health. The WHO says that it is advisable for children and young people to do around sixty minutes a day of at least moderate physical activity. Currently, most people who are at this stage of life do not comply with it. On the one hand, the activity carried out in physical education sessions in primary schools is insufficient to comply with the recommendations. On the other hand, physical inactivity, together with the worrying levels of obesity faced by many people within our society. These two factors lead us to turn playground time into a great support to achieve this daily physical activity that is recommended for children.In addition, the playground must be used as the educational area what it is, since, it is located inside the school. Otherwise, by increasing physical activity during recreation, significant learning can also be achieved for the child, since this also entails a great educational and social value. From there, the purpose of this work is to analyze and inform about the knowledge that teachers of different primary schools in the Balearic Islands have on strategies to increase physical activity and learning during leisure time. In addition, also know how recreation works in their centers. To do this, a questionnaire has been created with questions, addressed to teachers of various primary schools in the Balearic Islands, which allow the collection of information, which leads us to the final objective of this work. The results have allowed us to observe differences and similarities in terms of structure, organisation and recreation model in the schools surveyed and different opinions among teachers, but a clear conclusion can be drawn from these results, this is the need to promote a change of view towards recreation and a change of model that allows all students to carry out PA and promote PA. For this reason, it is necessary for the entire educational community to have a common objective and provide teachers with training in order to learn and be able to apply inclusive models that allow the increase in PA of students, such as the active playground model, and that children manage, in this way, to reach the recommendations for daily physical activity. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Pati ca
dc.subject.other Esbarjo ca
dc.subject.other Activitat física ca
dc.subject.other Salut ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Playground ca
dc.subject.other Recreation ca
dc.subject.other Physical activity ca
dc.subject.other Health ca
dc.subject.other Learning ca
dc.title Anàlisi de l’activitat física durant l’esbarjo i el coneixement sobre el model de patis actius dels docents d’Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics