L'aprenentatge a través del joc des de la pedagogia Waldorf a EscolaSofia

Show simple item record

dc.contributor Motilla Salas, Xavier
dc.contributor.author Rodríguez Ramis, Victoria
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-12T08:19:52Z
dc.date.available 2024-09-12T08:19:52Z
dc.date.issued 2024-09-12
dc.date.issued 2024-09-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166076
dc.description.abstract [cat] La pedagogia Waldorf és un moviment de l'educació que sorgeix del pensament antroposòfic de Rudolf Steiner, que focalitza l'educació a través d'una escola activa en un ambient natural, per tal de fomentar l'aprenentatge a través del joc proporcionant vivències significatives pels infants. Actualment, ens situem en un moment de transició de l'educació, per la influència d'una gran mena de corrents pedagògics en el nostre sistema educatiu. Així doncs, ens qüestionem quin serà el corrent pedagògic que proporcioni un aprenentatge més significatiu als centres escolars. En aquest sentit, és realment significativa l'aplicació del mètode Waldorf a l'Educació Primària? És possible que l'infant adquireixi un aprenentatge de coneixements intel·lectuals a través del joc? El present estudi aborda una investigació basada en els principis d'aquesta pedagogia per tal de verificar l'aplicació del mètode Waldorf a l'Educació Primària, des del punt de vista del centre EscolaSofia Waldorf. La investigació s'ha sustentat a partir de la revisió sistematitzada de la literatura i la recollida de dades a través d'entrevistes en el centre educatiu, per tal de demostrar la importància de suscitar un entorn d'aprenentatge lliure focalitzat en el joc per brindar experiències significatives a l'alumnat. Així doncs, en la recerca desenvolupada s'ha pogut confirmar que el joc és una eina metodològica fonamental per al desenvolupament dels infants en el centre EscolaSofia Waldorf. ca
dc.description.abstract [eng] Waldorf pedagogy is an education movement that arises from Rudolf Steiner's anthroposophical thinking, focusing education through a school active in a natural environment, in order to encourage learning through play by providing significant experiences for children. Today, we are at a time of transition from education, because of the influence of a large type of pedagogical current in our education system. We therefore question the pedagogical current that will provide more significant learning in schools. In this regard, is the application of the Waldorf method to primary education really significant? Is it possible for the child to acquire intellectual knowledge through gambling? This study addresses an investigation based on the principles of this pedagogy in order to verify the application of the Waldorf method to Primary Education, from the point of view of the Waldorf SchoolSofia Center. Research has been based on the systematized review of literature and data collection through interviews in the educational center, in order to demonstrate the importance of a game-focused free learning environment to provide meaningful experiences to students. Thus, in the research developed it has been confirmed that gambling is a fundamental methodological tool for children's development at the EscolaSofia Waldorf Center. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Ambient natural ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Escola activa ca
dc.subject.other Joc ca
dc.subject.other Pedagogia Waldorf ca
dc.subject.other Natural environment ca
dc.subject.other Meaningful learning ca
dc.subject.other Active school ca
dc.subject.other Play ca
dc.subject.other Waldorf pedagogy ca
dc.title L'aprenentatge a través del joc des de la pedagogia Waldorf a EscolaSofia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics