Escoles de benestar i qualitat amb mètodes de prevenció i intervenció per l'assetjament escolar

Show simple item record

dc.contributor Moll Riquelme, Isaac
dc.contributor.author Pons Sintes, Fiona
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-13T08:15:58Z
dc.date.available 2024-09-13T08:15:58Z
dc.date.issued 2024-09-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166084
dc.description.abstract [cat] L'assetjament escolar és un problema ocult que fa molts anys que està passant als centres educatius i molts autors coincideixen que no se li dona la rellevància que aquest hauria de tenir en els centres educatius. Aquestes conductes passen desapercebudes tot i estar formades per tres agents implicats; els acusadors, víctimes i espectadors. Són nombrosos els factors que intervenen en aquestes conductes agressives i violents. La gestió d'emocions, l'autoestima, l'empatia, la capacitació en són una part dels factors que hi entren en joc. Per això s'ha volgut realitzar una revisió sistematitzada de 20 articles per analitzar les investigacions empíriques existents en el camp de l'assetjament escolar i identificar mètodes de prevenció i intervenció aplicats a les aules d'educació primària. S'han identificat deu programes de prevenció i intervenció, de diferents metodologies i contextos geogràfics. Seguidament, s'han categoritzat per factors en comú, l'educació en valors, la gestió d'emocions i l'empatia. S'ha volgut donar importància als recursos i mètodes de prevenció i intervenció per proporcionar estratègies tant els docents, famílies i sobretot els infants. Saber enfrontar-lo és fonamental per als alumnes i els docents a l'hora de tenir seguretat i benestar. Els resultats mostren que pràcticament no hi ha assetjament escolar si es comença amb la prevenció i intervenció des de l'etapa infantil. Els programes de prevenció primària es plantegen com a eines d'actuació per prevenir la violencia. La prevenció promou actituds i conductes que afavoreixen la convivència. I, per tant, això crea uns climes favorables enfocats a una escola de benestar i de qualitat. ca
dc.description.abstract [eng] Bullying is a hidden problem that has been happening in schools for many years and many authors agree that it is not given the importance it should have in schools. These conducts go unnoticed despite being formed by three agents involved; the accusers, victims and spectators. There are numerous factors involved in these aggressive and violent behaviors. The management of emotions, self-esteem, empathy, training are some of the factors that come into play. This is why we wanted to carry out a systematic review of 20 articles to analyze existing empirical research in the field of school bullying and identify methods of prevention and intervention applied to primary education classrooms. Ten prevention and intervention programs have been identified, with different methodologies and geographical contexts. Next, they have been categorized by common factors, values education, emotion management and empathy. We wanted to give importance to the resources and methods of prevention and intervention to provide strategies for both teachers, families and especially children. Knowing how to face it is essential for students and teachers when it comes to safety and well-being. The results show that there is practically no bullying if prevention starts from the childhood stage. Primary prevention programs are considered as action tools to prevent violence. Prevention promotes attitudes and behaviors that favor coexistence. And, therefore, this creates favorable climates focused on a well-being and quality school. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Bullying ca
dc.subject.other Assetjament escolar ca
dc.subject.other Autoestima ca
dc.subject.other Prevenció ca
dc.subject.other Intervenció ca
dc.subject.other Bullying ca
dc.subject.other Self-esteem ca
dc.subject.other School harassment ca
dc.subject.other Prevention and intervention ca
dc.title Escoles de benestar i qualitat amb mètodes de prevenció i intervenció per l'assetjament escolar ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics