dc.contributor |
Berbel Gómez, Noemy |
|
dc.contributor.author |
Fernández Mateu, Maria Antònia |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-13T08:43:17Z |
|
dc.date.available |
2024-09-13T08:43:17Z |
|
dc.date.issued |
2024-09-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/166085 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present Treball de Final de Grau pretén indagar sobre els diferents estudis
relacionats amb de la improvisació vocal i rítmica a l’aula de música i com la seva pràctica
millora el desenvolupament de la creativitat, de l’habilitat comunicativa, afavoreix la
seguretat dels alumnes i el fomenta el sentiment de pertinença al grup-classe. Perseguint
aquest objectiu s’ha fet una recerca sobre els estudis que hi ha sobre la qüestió, s’ha
investigat sobre els beneficis que aporta l’aplicació d’aquest recurs a l’aula de música i una
revisió del currículum per veure com es planteja la improvisació als diferents cicles. A
continuació s’ha fet una proposta d’activitats basada en els estudis revisats, tenint present el
que han dit els diferents autors sobre el treball de la improvisació a les aules per intentar
afavorir el desenvolupament de les habilitats esmenades anteriorment. Per finalitzar, cal
comentar que la proposta no s’ha pogut dur a terme, per tant, les conclusions estan extretes
dels estudis analitzats al marc teòric. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The present Final Degree Project aims to inquire about the various studies that have
been conducted on vocal and rhythmic improvisation in the music classroom and how its
practice enhances the development of creativity, communicative skills, fosters students’
confidence, and promotes a sense of belonging to the class group. In pursuit of this objective,
research has been conducted on existing studies on the matter, investigating the benefits that
the implementation of this approach brings to the music classroom, as well as reviewing the
curriculum to see how improvisation is addressed in different stages. Subsequently, a
proposal for activities based on the review studies has been developed, considering what the
various authors have stated about improvisation work in the classroom to promote the
development of the aforementioned skills. To conclude, it should be mentioned that the
proposed activities could not be carried out; therefore, the conclusions are drawn from the
studies analyzed within the theoretical framework. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
78 - Música |
ca |
dc.subject.other |
Improvisació rítmica |
ca |
dc.subject.other |
Improvisació vocal |
ca |
dc.subject.other |
Creativitat |
ca |
dc.subject.other |
Expressió |
ca |
dc.subject.other |
Rhythmic improvisation |
ca |
dc.subject.other |
Vocal improvisation |
ca |
dc.subject.other |
Creativity |
ca |
dc.subject.other |
Expression |
ca |
dc.title |
La improvisació vocal i rítmica a l'aula de música |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|