La improvisació vocal i rítmica a l'aula de música

Show simple item record

dc.contributor Berbel Gómez, Noemy
dc.contributor.author Fernández Mateu, Maria Antònia
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-13T08:43:17Z
dc.date.available 2024-09-13T08:43:17Z
dc.date.issued 2024-09-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166085
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Final de Grau pretén indagar sobre els diferents estudis relacionats amb de la improvisació vocal i rítmica a l’aula de música i com la seva pràctica millora el desenvolupament de la creativitat, de l’habilitat comunicativa, afavoreix la seguretat dels alumnes i el fomenta el sentiment de pertinença al grup-classe. Perseguint aquest objectiu s’ha fet una recerca sobre els estudis que hi ha sobre la qüestió, s’ha investigat sobre els beneficis que aporta l’aplicació d’aquest recurs a l’aula de música i una revisió del currículum per veure com es planteja la improvisació als diferents cicles. A continuació s’ha fet una proposta d’activitats basada en els estudis revisats, tenint present el que han dit els diferents autors sobre el treball de la improvisació a les aules per intentar afavorir el desenvolupament de les habilitats esmenades anteriorment. Per finalitzar, cal comentar que la proposta no s’ha pogut dur a terme, per tant, les conclusions estan extretes dels estudis analitzats al marc teòric. ca
dc.description.abstract [eng] The present Final Degree Project aims to inquire about the various studies that have been conducted on vocal and rhythmic improvisation in the music classroom and how its practice enhances the development of creativity, communicative skills, fosters students’ confidence, and promotes a sense of belonging to the class group. In pursuit of this objective, research has been conducted on existing studies on the matter, investigating the benefits that the implementation of this approach brings to the music classroom, as well as reviewing the curriculum to see how improvisation is addressed in different stages. Subsequently, a proposal for activities based on the review studies has been developed, considering what the various authors have stated about improvisation work in the classroom to promote the development of the aforementioned skills. To conclude, it should be mentioned that the proposed activities could not be carried out; therefore, the conclusions are drawn from the studies analyzed within the theoretical framework. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Improvisació rítmica ca
dc.subject.other Improvisació vocal ca
dc.subject.other Creativitat ca
dc.subject.other Expressió ca
dc.subject.other Rhythmic improvisation ca
dc.subject.other Vocal improvisation ca
dc.subject.other Creativity ca
dc.subject.other Expression ca
dc.title La improvisació vocal i rítmica a l'aula de música ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics