L’aprenentatge de les matemàtiques a partir d’una situació d’aprenentatge: un nou canvi metodològic

Show simple item record

dc.contributor Riera Clapés, Juan Vicente
dc.contributor.author De la Peña Aranda, Marina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-13T11:28:43Z
dc.date.available 2024-09-13T11:28:43Z
dc.date.issued 2024-09-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166090
dc.description.abstract [cat] Al present treball de fi de grau es realitza un estudi sobre diferents metodologies d’ensenyament a l’aula de primària, en especial atenció a l’àrea de matemàtiques. Es fa una comparació entre el model conductista i el model constructivista, de la qual sorgeix d’aquesta última les situacions d’aprenentatge (SA). Aleshores, s’analitza el nou marc legislatiu en educació, que dona peu a la innovació i al nou paradigma de les SA. S’analitza què són, diferents exemples que es proposa al CAIB, l’estructura que segueixen... D’altra banda, el treball inclou una proposta didàctica d’una SA, partint de les directrius de la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació a Espanya (LOMLOE). Dins aquest cas pràctic es presenten una sèrie de sessions per resoldre la qüestió inicial de “Com podem organitzar el nostre viatge d’estudis?” ca
dc.description.abstract [eng] This end of degree project work is carries out a study of different teaching methodologies in the primary classroom, especially in mathematics. A comparison is made between the behaviourist model and the constructivist model, from which the learning situations (SA) arise. The new legislative framework in education is then analysed, giving rise to innovation and the new SA paradigm. I analyse what it is, different examples that are proposed in the CAIB, the structure that follows... Furthermore, the work includes a didactic proposal for an SA, based on the guidelines of the Organic Law 3/2020, of 29 December, amending Organic Law 2/2006, of 3 May, of Education in Spain (LOMLOE). In this case, a series of sessions are presented to resolve the start question "How can we organise our study tour?" ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Situació d’aprenentatge ca
dc.subject.other Model constructivista ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Realitat ca
dc.subject.other Llei lomloe ca
dc.subject.other Learning situation ca
dc.subject.other Constructivist model ca
dc.subject.other Mathematics ca
dc.subject.other Reality ca
dc.subject.other Lomloe law ca
dc.title L’aprenentatge de les matemàtiques a partir d’una situació d’aprenentatge: un nou canvi metodològic ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics