Patis escolars inclusius: una perspectiva de gènere en la distribució de l’espai

Show simple item record

dc.contributor Vidal Conti, Josep
dc.contributor.author Castell Parets, Lorena Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2024-09-18T07:53:33Z
dc.date.available 2024-09-18T07:53:33Z
dc.date.issued 2024-09-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166131
dc.description.abstract [cat] Aquest treball analitza com la distribució de l’espai al pati escolar influeix en les dinàmiques de gènere i la interacció social entre els estudiants. Mitjançant qüestionaris a docents i futurs docents, es revela una manca de consciència sobre els impactes de l’organització del pati. La distribució actual reforça estereotips de gènere, amb nins predominant en zones esportives i nines en activitats més tranquil·les. Es destaca la necessitat de formar els docents en perspectiva de gènere i proposar una redistribució del pati que promogui la igualtat d’oportunitats i la participació equitativa. ca
dc.description.abstract [eng] This study analyzes how the distribution of space in the school playground influences gender dynamics and social interaction among students. Through questionnaires administered to current and future teachers, a lack of awareness regarding the impacts of playground organization is revealed. The current distribution reinforces gender stereotypes, with boys dominating sports areas and girls opting for quieter activities. The study highlights the need to train teachers in gender perspectives and proposes a redistribution of the playground to promote equal opportunities and equitable participation. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Distribució de l'espai ca
dc.subject.other Pati escolar ca
dc.subject.other Dinàmiques de gènere ca
dc.subject.other Interacció social ca
dc.subject.other Estereotips de gènere ca
dc.subject.other Formació docent i segregació de gènere ca
dc.subject.other Space distribution ca
dc.subject.other School playground ca
dc.subject.other Gender dynamics ca
dc.subject.other Social interaction ca
dc.subject.other Gender stereotypes ca
dc.subject.other Teacher training ca
dc.subject.other Gender segregation ca
dc.title Patis escolars inclusius: una perspectiva de gènere en la distribució de l’espai ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics