El model de suport a l'Educació Primària. Dos estudis de cas

Show simple item record

dc.contributor Forteza Forteza, María Dolores
dc.contributor.author Moragues Fiol, Isabel María
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-20T09:58:07Z
dc.date.available 2024-09-20T09:58:07Z
dc.date.issued 2024-09-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166151
dc.description.abstract [cat] El present treball pretén analitzar els models de suport que duen a terme els dos centres escollits d’Educació Primària (centre A i centre B), amb la finalitat de conèixer si posen en pràctica models de suport inclusius o si, per contra, encara estan en procés de fer-ho. La recerca s’ha realitzat en català, en espanyol i en anglès, a dues bases de dades (Dialnet i Google Scholar). S’han seleccionat 19 articles. En el treball de camp s’ha emprat l’entrevista qualitativa, l’anàlisi de documents de centre i l’observació directa. Aquesta darrera eina sols s’ha posat en pràctica al centre B. Les participants de les entrevistes són dues tutores, dues mestres de suport i les directores dels centres escolars. Les evidències apunten que els dos centres tenen la intenció de dur a terme un model de suport inclusiu. Tot i això, el centre A encara ha de fer més feina que el centre B, perquè això succeeixi, a més, de potenciar la formació, la comunicació i la coordinació de tota la comunitat educativa. ca
dc.description.abstract [eng] This work aims to analyze the support models carried out by the two chosen Primary Education centers (center A and center B), with the aim of finding out if they implement inclusive support models or if, on the contrary, they are still in the process of doing so. The research was carried out in Catalan, Spanish and English, in two databases (Dialnet and Google Scholar). 19 articles have been selected. In the field work, the qualitative interview, the analysis of center documents and direct observation were used. This last tool has only been put into practice in center B. The participants in the interviews are two tutors, two support teachers and the principals of the schools. The evidence points to the two centers intending to carry out an inclusive support model. However, center A still has to do more work than center B, for this to happen, in addition to enhancing the training, communication and coordination of the entire educational community. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Models de suport ca
dc.subject.other Centres escolars ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Support models ca
dc.subject.other Schools ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Education ca
dc.title El model de suport a l'Educació Primària. Dos estudis de cas ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics