El model Autoexpressiu a Espanya i les seves supervivències a la LOMLOE

Show simple item record

dc.contributor Capellà Simó, Pere
dc.contributor.author Martín Riera, Carolina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-20T10:22:34Z
dc.date.available 2024-09-20T10:22:34Z
dc.date.issued 2024-09-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166152
dc.description.abstract [cat] Pel que fa a l’Educació Plàstica, és sabut que aquesta educació que coneixem avui dia ha sofert una evolució al llarg dels anys, així com de les diferents lleis educatives, cadascuna amb les seves particularitats i recolzades per diversos pensaments i moviments. És per aquesta raó que, al llarg del desenvolupament d’aquest present Treball de Fi de Grau [TFG], hem realitzat una recerca històrica, per tal d’exposar els vestigis de les lleis educatives anteriors, partint del model Autoexpressiu, per tal d’evidenciar les supervivències a l’actualitat d’aquesta assignatura, així com l’evolució a Espanya del dibuix i l’assignatura en qüestió, tenint en compte la terminologia i els objectius que es marcaven, a més de demostrar que cada vegada, amb la instauració de noves lleis, l’Educació Plàstica ha anat modificant aspectes com el rol docent o les metodologies i tècniques emprades. Ho hem estudiat partint de la Llei General d'Educació [LGE] de 1970 fins a arribar a l’actual currículum d’Educació Primària, d’acord amb la vigent Llei Celaá o LOMLOE. Cal esmentar que els models educatius amb els quals comptem actualment, no han existit sempre, de forma que hem evidenciat i analitzat com i quan varen aparèixer aquests models, quina ha estat la seva evolució i com es treballava a classe abans de l’existència d’aquests. Pel que fa a la recerca històrica duta a terme, l’hem centrat en acudir a les diferents lleis i decrets educatius precedents a l’actual, llibres al voltant de diferents pensaments artístics de l’època, en articles i en revistes sobre els diferents conceptes que han anat sorgint respecte al dibuix. Especialment ens hem centrat en articles publicats durant lleis educatives anteriors, per tal de poder anar analitzant l'aparició de nous moviments, així com canvis en la concepció de l’ensenyança de l’Educació Plàstica en els darrers 50 anys. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Supervivències ca
dc.subject.other Autoexpressió ca
dc.subject.other LGE ca
dc.subject.other LOMLOE ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Artística ca
dc.subject.other Model ca
dc.title El model Autoexpressiu a Espanya i les seves supervivències a la LOMLOE ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics