Intel·ligències Múltiples i la seva aplicació educativa a l'aula de Primària

Show simple item record

dc.contributor Adame Obrador, María Teresa
dc.contributor.author Vidal Torres, Amalia
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-23T07:33:03Z
dc.date.available 2024-09-23T07:33:03Z
dc.date.issued 2024-09-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166159
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Final de Grau (TFG) és una revisió de la literatura centrada en l’estudi de la Teoria de les Intel·ligències Múltiples (TIM) de Howard Gardner i en la seva aplicació educativa a l’aula d’Educació Primària (EP). D’aquesta manera, es plantegen els objectius de: explorar el concepte d’intel·ligència i la TIM des de la perspectiva històrica i la neurocientífica, aprendre a detectar les intel·ligències dels alumnes per potenciar el procés d’E-A, aprofundir en l’aplicació educativa de la TIM a l’aula d’EP, i revisar experiències i bones pràctiques d’aquesta aplicació. La metodologia seguida en aquest treball d’investigació de la literatura teòrica es caracteritza per la sistematització. Es comença pel disseny i aplicació d’una estratègia de recerca i es continua amb un procés d’exclusió i selecció de documentació. Tot seguit, s’organitzen i presenten els resultats de la literatura consultada per, posteriorment, interpretar-los i analitzar-los en termes de contingut i de trets bibliomètrics. Els resultats mostren l’elevat nombre de plantejaments sobre la idea d’intel·ligència que han anat sorgint al llarg del temps en concordança a les idees neurocientífiques de cada moment. Una de les perspectives més recents i estudiades actualment és la TIM, de la qual es recull informació referent a la seva base científica i teòrica (idees, principis, característiques, tipus d’intel·ligències, etc.) i referent a la seva aplicació en l’àmbit d’educació primària. Encara que hi ha àrees molt representades a la documentació estudiada (com la detecció i estimulació d’IM, les metodologies i l’avaluació d’IM), es determinen altres menys treballades (com el currículum i els recursos personals aplicats a l’enfocament didàctic d’IM). ca
dc.description.abstract [eng] This Degree Final Project is a literature review focused on the study of Howard Gardner's Theory of Multiple Intelligences (TMI) and its educational application to the Primary Education classroom. Thus, the aims are: to explore the concept of intelligence and the TMI from the historical and neuroscientific perspective, to learn how to detect the students’ intelligences to enhance the teaching-learning process, to deepen the educational application of TMI to the Primary Education classroom, and to review experiences and good practices of this application. The methodology followed in this theoretical literature research is characterized by systematization. It begins with the design and application of a research strategy and continues with a process of exclusion and selection of documentation. Then, the results of the literature consulted are organized and presented, and subsequently, interpreted and analyzed in terms of content and bibliometric features. The results show the large number of approaches to the idea of intelligence that have emerged over time in accordance with the neuroscientific ideas of the time. One of the most recent and currently studied perspectives is the TMI, of which information is collected regarding its scientific and theoretical basis (ideas, principles, characteristics, types of intelligences, etc.) and its application in the field of Primary Education. Although some areas are well represented in the collected documentation (such as MI detection and stimulation, MI methodologies and evaluation), others are less studied (such as the curriculum and personal resources applied to the didactic approach of MI). ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.other Howard Gardner ca
dc.subject.other Intel·ligències múltiples ca
dc.subject.other Educació Primària ca
dc.subject.other Aplicació ca
dc.subject.other Bones pràctiques ca
dc.subject.other Aula ca
dc.subject.other Escola ca
dc.subject.other Multiple intelligences ca
dc.subject.other Primary Education ca
dc.subject.other Application ca
dc.subject.other Good practices ca
dc.subject.other Classroom ca
dc.subject.other School ca
dc.title Intel·ligències Múltiples i la seva aplicació educativa a l'aula de Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics