[cat] El present treball examina el paper de la intel·ligència emocional en l'educació primària a
Espanya. Primer fent una introducció sobre els diferents termes que seran importants per a
entendre el contingut del treball. Més tard fent una revisió de la literatura existent i una anàlisi
d'estudis empírics i les diferents lleis educatives.
Finalment, també s'analitza el tipus d’implementació dels programes d'intel·ligència
emocional a les escoles, destacant la importància de fomentar les habilitats d'intel·ligència
emocional en els estudiants.
Aquest treball tracta de donar una visió general de l'estat de la qüestió en l'actualitat a les aules
d'educació primària. Les troballes emfatitzen els resultats positius dels programes
d'intel·ligència emocional, tant en el desenvolupament socioemocional com en l'èxit acadèmic
dels estudiants. També l’augment en l’estudi i publicacions relacionades amb aquest àmbit, i
els canvis que s’han donat en el sistema educatiu espanyol per a acompanyar aquests canvis
que es venen produint en els darrers anys.
[eng] This work examines the role of emotional intelligence in primary education in Spain. First
making an introduction on the different terms that will be important to understand the
content of the work. Later doing a review of the existing literature and an analysis of empirical
studies and the different educational laws.
Finally, the implementation and impact of emotional intelligence programs in schools is also
analyzed, highlighting the importance of fostering emotional intelligence skills in young
students.
In general, this work tries to give an overview of the current state of the issue in primary
education classrooms. The findings emphasize the positive results of the emotional
intelligence programs, both in the social-emotional development and in the academic success
of the students. Also, the increase in research and publications related to this field, and the changes that have occurred in the Spanish educational system to accompany these changes
that have been taking place in recent years.