Pateixen emocionalment els infants amb Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL)?

Show simple item record

dc.contributor Aguilar Mediavilla, Eva María
dc.contributor.author Martín Monsalve, Agustina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-23T11:25:00Z
dc.date.available 2024-09-23T11:25:00Z
dc.date.issued 2024-09-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166169
dc.description.abstract [cat] El Trastorn del desenvolupament del llenguatge (TDL) és un trastorn de la comunicació que es caracteritza amb dificultats persistents en l'adquisició i l’ús del llenguatge a totes les seves dimensions, afectant directament a l’aprenentatge de vocabulari, les estructures gramaticals i el discurs, amb un llenguatge endarrerit per la seva edat, aquest trastorn apareix durant els primers anys de vida i no pot tenir com a causa cap trastorn biomèdic. L'objectiu d’aquest treball és investigar si els infants amb TDL tenen una afectació socioemocional i si és així, de quina manera ho fa i quines conseqüències té. Per aquest motiu, s’ha dut a terme una revisió sistemàtica d’articles a la base de dades Scopus i amb dades personals d’autors. S’han revisat un total de 12 treballs. Els resultats indiquen que tenir TDL afecta el desenvolupament socioemocional dels infants amb TDL, fent que la seva personalitat i conducta es vegi afectada negativament, donant com a conseqüència problemes en les habilitats socials, en les relacions socials i provocant trastorns de salut mental, com per exemple, ansietat. ca
dc.description.abstract [eng] The Developmental Language Disorder (LDL) is a communication disorder that is characterized by persistent difficulties in the acquisition and use of language in all its dimensions, directly affecting the learning of vocabulary, grammatical structures and speech, with delayed language due to his age, this disorder appears during the first years of life and cannot be caused by any biomedical disorder. The aim of this work is to investigate whether children with TDL have a socio-emotional affectation and if so, in what way and what are the consequences. For this reason, a systematic review of articles in the Scopus database and with personal data of authors has been carried out. A total of 12 works have been reviewed. The results indicate that having TDL affects the socio-emotional development of children with TDL, causing their personality and behavior to be negatively affected, resulting in problems in social skills, in social relationships and causing mental health disorders, such as example, anxiety. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Trastorn del desenvolupament del llenguatge ca
dc.subject.other Trastorn específic del llenguatge ca
dc.subject.other Entorn socioemocional ca
dc.subject.other Relacions socials ca
dc.subject.other Dificultats socials ca
dc.subject.other Developmental language disorder ca
dc.subject.other Specific language impairment ca
dc.subject.other Socioemotional environment ca
dc.subject.other Social relationship ca
dc.subject.other Social difficulties ca
dc.title Pateixen emocionalment els infants amb Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL)? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics