La Dislèxia: Metodologies actives pel seu tractament a educació primària

Show simple item record

dc.contributor Rodríguez Rodríguez, Rosa Isabel
dc.contributor.author Coll Frau, Maria Francisca
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-24T09:29:12Z
dc.date.available 2024-09-24T09:29:12Z
dc.date.issued 2024-09-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166176
dc.description.abstract [cat] La dislèxia és una de les dificultats específiques de l’aprenentatge més comunes en les aules d’educació primària afectant entre el 5% i el 10% de l’alumnat. Les peculiaritats que presenten els nins i nines dislèxics a educació primària, i la utilització, en alguns casos, de metodologies passives, posen de manifest la necessitat d’utilitzar metodologies actives que beneficiïn la inclusió de l’alumnat dislèxic. En el present treball de fi de grau es fa una anàlisi del concepte dislèxia, s’analitzen les metodologies actives més beneficioses pel seu tractament dins l’aula, i es fa una recerca empírica sobre quina és la realitat a les aules de les Illes Balears. L’objectiu és conèixer quina aplicació real es fa de les metodologies actives, quines són les més usades a les aules de primària, i quines són les que, segons els i les docents, tenen més avantatges per a treballar amb l’alumnat dislèxic. ca
dc.description.abstract [eng] Dyslexia is one of the most common specific learning difficulties found in Primary Education classrooms, affecting between 5% and 10% of pupils. The peculiarities presented by dyslexic kids in this educational stage, and the use, in some cases, of passive methodologies, highlight the need to apply active methodologies instead; which definitely benefit the inclusion of this group students. In this thesis, the concept of dyslexia is analyzed, as well as the most favourable active methodologies to tackle the issue in the classroom. Likewise, empirical research is carried out on what the current reality is like in the classrooms of the Balearic Islands. The main objective is to find out which active methodologies are actually put into practice, which are the most commonly used in Primary School classrooms, and which are the ones that, according to teachers, have the greatest advantages to work with dyslexic children. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Dislèxia ca
dc.subject.other Metodologies actives ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Dificultats específiques de l’aprenentatge ca
dc.subject.other Dyslexia ca
dc.subject.other Active methodologies ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Specific learning difficulties ca
dc.title La Dislèxia: Metodologies actives pel seu tractament a educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics