Resolució i invenció de problemes a una aula d'educació primària

Show simple item record

dc.contributor Petro Balaguer, Ana Belén
dc.contributor.author Adrover Sebastià, Marina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-24T10:53:17Z
dc.date.available 2024-09-24T10:53:17Z
dc.date.issued 2024-09-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166181
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de fi de grau està enfocat a la resolució de problemes matemàtics en educació primària, com un eix principal en l'educació de les Matemàtiques. Donat que la gran majoria de nens, segons he pogut observar, experimenten greus dificultats en la resolució de problemes, he volgut implantar un mètode eficaç de resolució de problemes, de manera que els nens siguin capaços de fer-ho d'una manera autònoma i senzilla. En primer lloc, es fa una reflexió sobre les definicions de problema, exercici, l’heurística i una petita ressenya històrica sobre l'origen de la metodologia que volem dur a la pràctica. Seguidament, parlar sobre la importància que té el fet que els alumnes estructurin bé el seu procés de resolució de problemes matemàtics mitjançant diverses fases i heurístics. L'objectiu principal d'aquest treball, és que els alumnes consolidin un mètode eficaç de resolució de problemes matemàtics i siguin independents a l'hora de realitzar-los. La finalitat d'aquest mètode de treball és poder dirigir als alumnes cap a un aprenentatge més significatiu, disminuint així la seva dificultat. Està desenvolupat dins una aula de quart de primària de l'escola pública CEIP Infant Felip del Molinar, amb una temporalitat de sis setmanes d'una hora cadascuna. El desenvolupament del treball tindrà tres parts: la primera abans de realitzar les sessions de treball, consisteix en la realització d'una prova inicial en la qual es detectaran les necessitats prèvies dels alumnes. La segona durant les sessions, en la qual s'explicarà als alumnes en què consisteix aquest mètode de resolució de problemes i treballarem amb ells perquè puguin adquirir una òptima fluïdesa a l'hora d'enfrontar-se a qualsevol problema. A la tercera part, en acabar les sessions durem a terme una darrera prova final per comprovar si s'han solucionat les necessitats detectades al principi. Es fa una menció especial a les mesures d'atenció a la diversitat. Per acabar, farem una anàlisi del mètode utilitzat i extraurem les conclusions finals. ca
dc.description.abstract [eng] This work of the grade school is focused on the resolution of mathematical problems in primary education, with a principal eix in the education of Mathematics. Since the vast majority of children, according to what I have been able to observe, experience great difficulties in resolving problems, I have decided to implement an effective problem-solving method, so that the children are still capable of fer-ho in an autonomous way and simple. In the first place, it is a reflection on the definitions of problem, exercise, heuristics and a short historical review on the origin of the methodology that will last in practice. Next, talk about the importance of the fact that the students structure their process of solving mathematical problems by mitigating different phases and heuristics. The main objective of this work is that the students consolidate an effective method of solving mathematical problems and the following are independent when it comes to realizing them. The finality of this method of work is to be able to direct the students to a more significant learning process, thus reducing their difficulty. It is developed in a fourth grade classroom of the Molinar public school, with a period of six weeks of one hour each. The development of the work will have three parts: the first, before carrying out the work sessions, consists of carrying out an initial test in which the prior needs of the students will be detected. The second during the sessions, in which the students will be explained what this method of solving problems consists of and we will work with them so that they can acquire optimal fluency when facing any problem. In the third part, at the end of the sessions, I will finish a final test to check if they have solved the needs detected at the beginning. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Resolució de problemes ca
dc.subject.other Fases i mètode per fases de Póyla ca
dc.subject.other Mathematics ca
dc.subject.other Problem solving ca
dc.subject.other Phases and methods ca
dc.title Resolució i invenció de problemes a una aula d'educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics