La intel·ligència artificial a l’aula de matemàtiques de secundària

Show simple item record

dc.contributor Olivares García, Cristina
dc.contributor.author Cañellas Frau, José
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-02T05:56:44Z
dc.date.available 2024-10-02T05:56:44Z
dc.date.issued 2023-07-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166244
dc.description.abstract [cat] La intel·ligència artificial (IA) ha eclosionat últimament bona part de les notícies tecnològiques dels mitjans de comunicació. La difusió a gran escala de les eines generadores de text i imatges, com ara ChatGPT o DALL-E, s'ha popularitzat entre el públic en general i ha posat en relleu la importància que tindrà a curt i mitjà termini en tots els àmbits de la nostra vida. La IA està canviant (i canviarà en els pròxims anys) la manera com els estudiants aprenen i es relacionen amb el contingut educatiu. A mesura que la tecnologia avança, les oportunitats per utilitzar la IA a l'educació secundària s'estan multiplicant. Tot i això, també és important considerar els riscos i desafiaments associats amb l'ús de la IA en l'educació. Això implica canvis en els mètodes d'ensenyament, avaluació, seguiment del progrés dels alumnes i tasca dels docents L'objectiu d'aquest Treball Final de Màster és doble: per una banda, oferir una visió ampla de l’estat de la IA en l'ensenyament i l'aprenentatge en general, i a la matèria de matemàtiques de secundària en particular. A tal fi, s’ha entrevistat a diverses personalitats del món de la IA, i s’ha assistit diverses conferències relacionades amb la IA a les aules de secundària. També s’ha realitzat una enquesta al professorat de secundària per a obtenir una percepció global del sentiment que hi ha ara mateix respecte a la IA. L’altre objectiu fonamental d’aquest TFM, de caràcter més pràctic, és fer un recull de diverses eines de IA aplicables a l’aula de matemàtiques de secundària. Per concloure es desenvoluparà una proposta didàctica completa d’una situació d’aprenentatge real de la matèria de matemàtiques juntament amb tecnologia i digitalització. En aquesta proposta posarà de manifest que la intel·ligència artificial, és i serà cada pic més una eina a tenir en compte dins de l'aula i pot ajudar els estudiants a comprendre conceptes abstractes i desenvolupar habilitats pràctiques en la resolució de problemes. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject 62 - Enginyeria. Tecnologia ca
dc.subject.other Intel·ligència artificial ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.subject.other Situacions d’aprenentatge ca
dc.subject.other Tutorització IA ca
dc.subject.other ChatGPT ca
dc.title La intel·ligència artificial a l’aula de matemàtiques de secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-05-03T09:30:15Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics