La inclusió dels infants de primària amb diversitat funcional a les escoles ordinàries i especials

Show simple item record

dc.contributor Darder Mesquida, Antònia
dc.contributor.author Rigol Perelló, Damiana
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-22T11:03:26Z
dc.date.available 2024-10-22T11:03:26Z
dc.date.issued 2024-10-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166488
dc.description.abstract [cat] El concepte de diversitat funcional, és un nou terme que de cada vegada està més present en l’àmbit educatiu, així com la inclusió dels infants amb diversitat funcional a les escoles ordinàries. La investigació s’ha centrat en la coneixença i ús del concepte de diversitat funcional, i amb la inclusió d’aquests infants en l’educació ordinària. Gràcies a un qüestionari i dues entrevistes basades en l’eina Index for Inclusion, s’ha pogut determinar com es troba aquesta inclusió en determinats centres públics ordinaris de les Illes Balears, cosa que està molt present en la majoria dels centres, però que a la pràctica no sempre es duu a terme. A més gràcies al Projecte de Servei de Referència i Suport als centres ordinaris, impulsat per Aproscom Fundació i la CEE Joan Mesquida, s’ha pogut conèixer que és possible els infants amb diversitat funcional puguin les mateixes oportunitats que tota la resta d’infants estant escolaritzats en escoles ordinàries. ca
dc.description.abstract [eng] The concept of functional diversity is a new term that is increasingly present in the educational field, as well as the inclusion of children with functional diversity in ordinary schools. The research has focused on the knowledge and use of the concept of functional diversity, and on the inclusion of these children in ordinary education. Thanks to a questionnaire and two interviews based on the Index for Inclusion tool, it was possible to determine how this inclusion is found in certain ordinary public centres in the Balearic Islands, something that is very present in most centres, but that in practice is not always carried out. In addition, thanks to the Referral and Support Service Project for ordinary schools, promoted by Aproscom Fundació and CEE Joan Mesquida, it has been possible to learn that it is possible for children with functional diversity to have the same opportunities as all other children being schooled in ordinary schools. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Diversitat funcional ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Infants ca
dc.subject.other Functional diversity ca
dc.subject.other Inclusive education ca
dc.subject.other Disability ca
dc.subject.other Exclusion ca
dc.subject.other Ordinary schools ca
dc.subject.other Special schools ca
dc.title La inclusió dels infants de primària amb diversitat funcional a les escoles ordinàries i especials ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics