El bilingüisme en infants amb Trastorns de l'Espectre Autista (TEA)

Show simple item record

dc.contributor Aguilar Mediavilla, Eva María
dc.contributor.author Soler Thomas, Amparo
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-22T11:10:40Z
dc.date.available 2024-10-22T11:10:40Z
dc.date.issued 2024-10-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166490
dc.description.abstract [cat] En el treball empíric que es presenta sobre el bilingüisme en infants amb TEA s’ha començat redactant que és el bilingüisme i el Trastorn de l’Espectre Autista. Encara que el bilingüisme és un terme una mica difícil de definir es pot dir que és l’ús de dues llengües. A més, a la comunitat autònoma on vivim, les Illes Balears, és beneficiós dominar les dues llengües i donar-li ús a ambdues. El TEA és un trastorn del neurodesenvolupament que afecta el desenvolupament de les interaccions socials i la conducta. A més, depenent del nivell del TEA, l’infant presenta més o menys dificultats en el llenguatge. Tenint present els pocs estudis de casos que hi ha sobre aquest tema, he volgut exemplificar a través d’un estudi de cas si els infants amb TEA poden aconseguir parlar dues llengües i dominar-les de la mateixa manera. Així doncs, després d’haver passat dues proves del CELF-5 a un centre de Palma on feia les pràctiques (elaboració de frases i el perfil habilitats pragmàtiques) a un infant d’onze anys amb TEA verbal de nivell 1 i d’una companya sense TEA de la mateixa edat hem pogut trobat unes diferències. Així encara, es demostra que una persona amb TEA pot parlar dues llengües perfectament i que el fet de tenir TEA no hauria de ser un impediment per introduir més d’una llengua. ca
dc.description.abstract [eng] In the empirical work presented on bilingualism in children with ASD, we have begun by writing what is bilingualism and Autism Spectrum Disorder. Although bilingualism is a somewhat difficult term to define, it can be said to be the use of two languages. In addition, in the autonomous community where we live, the Balearic Islands, it is beneficial to master both languages and use both. ASD is a neurodevelopmental disorder that affects the development of social interactions and behavior. In addition, depending on the level of ASD, the child has more or less language difficulties. Bearing in mind the few case studies that exist on this topic, I wanted to exemplify through a case study whether children with ASD can manage to speak two languages and master them in the same way. So, after having passed two CELF-5 tests in a center in Palma where I did my internship (sentence elaboration and pragmatic skills profile) to an eleven-year-old child with level 1 verbal ASD and a classmate without ASD of the same age, we have been able to find some differences. Thus, it has been shown that a person with ASD can speak two languages perfectly and that having ASD should not be an impediment to introducing more than one language. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) ca
dc.subject.other Bilingüisme ca
dc.subject.other Infants ca
dc.subject.other Prova estandarditzada ca
dc.subject.other Pragmàtica ca
dc.subject.other Autism Spectrum Disorder (ASD) ca
dc.subject.other Bilingualism ca
dc.subject.other Children ca
dc.subject.other Standardized test ca
dc.subject.other Pragmatics ca
dc.title El bilingüisme en infants amb Trastorns de l'Espectre Autista (TEA) ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics