dc.contributor |
Aguilar Mediavilla, Eva María |
|
dc.contributor.author |
Soler Thomas, Amparo |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-22T11:10:40Z |
|
dc.date.available |
2024-10-22T11:10:40Z |
|
dc.date.issued |
2024-10-22 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/166490 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En el treball empíric que es presenta sobre el bilingüisme en infants amb TEA s’ha començat redactant
que és el bilingüisme i el Trastorn de l’Espectre Autista. Encara que el bilingüisme és un terme una
mica difícil de definir es pot dir que és l’ús de dues llengües. A més, a la comunitat autònoma on vivim,
les Illes Balears, és beneficiós dominar les dues llengües i donar-li ús a ambdues. El TEA és un trastorn
del neurodesenvolupament que afecta el desenvolupament de les interaccions socials i la conducta.
A més, depenent del nivell del TEA, l’infant presenta més o menys dificultats en el llenguatge. Tenint
present els pocs estudis de casos que hi ha sobre aquest tema, he volgut exemplificar a través d’un
estudi de cas si els infants amb TEA poden aconseguir parlar dues llengües i dominar-les de la mateixa
manera. Així doncs, després d’haver passat dues proves del CELF-5 a un centre de Palma on feia les
pràctiques (elaboració de frases i el perfil habilitats pragmàtiques) a un infant d’onze anys amb TEA
verbal de nivell 1 i d’una companya sense TEA de la mateixa edat hem pogut trobat unes diferències.
Així encara, es demostra que una persona amb TEA pot parlar dues llengües perfectament i que el fet
de tenir TEA no hauria de ser un impediment per introduir més d’una llengua. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] In the empirical work presented on bilingualism in children with ASD, we have begun by writing what
is bilingualism and Autism Spectrum Disorder. Although bilingualism is a somewhat difficult term to
define, it can be said to be the use of two languages. In addition, in the autonomous community where
we live, the Balearic Islands, it is beneficial to master both languages and use both. ASD is a
neurodevelopmental disorder that affects the development of social interactions and behavior. In
addition, depending on the level of ASD, the child has more or less language difficulties. Bearing in
mind the few case studies that exist on this topic, I wanted to exemplify through a case study whether
children with ASD can manage to speak two languages and master them in the same way. So, after
having passed two CELF-5 tests in a center in Palma where I did my internship (sentence elaboration
and pragmatic skills profile) to an eleven-year-old child with level 1 verbal ASD and a classmate without
ASD of the same age, we have been able to find some differences. Thus, it has been shown that a
person with ASD can speak two languages perfectly and that having ASD should not be an impediment
to introducing more than one language. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
376 - Educació especial |
ca |
dc.subject.other |
Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) |
ca |
dc.subject.other |
Bilingüisme |
ca |
dc.subject.other |
Infants |
ca |
dc.subject.other |
Prova estandarditzada |
ca |
dc.subject.other |
Pragmàtica |
ca |
dc.subject.other |
Autism Spectrum Disorder (ASD) |
ca |
dc.subject.other |
Bilingualism |
ca |
dc.subject.other |
Children |
ca |
dc.subject.other |
Standardized test |
ca |
dc.subject.other |
Pragmatics |
ca |
dc.title |
El bilingüisme en infants amb Trastorns de l'Espectre Autista (TEA) |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|